Spring naar bijdragen
truus

Wel of niet

Aanbevolen berichten

truus

Het is al even geleden dat ik weer wat geschreven heb. Maar er is alweer een hoop gebeurt. 

Zo wachtte ik op de intake na een week nog niks gehoord. Ik durfde niet te bellen  en te vragen of er iets mis was gegaan. Ik dacht het zal dan toch wel niet erg genoeg zijn, of ze kunnen mij toch niet helpen, enz toen ik van de POH wel moest bellen zat ik er met lood in de schoenen. Maar gebeld met HC miste ik de mail met vrsgen nog en die hebben ze opgestuurd  nu konden ze verder. Wat een ding zeg. Onderliggend was de angst voor de behandeling of dat wat komen gaat! Ik laat mij leiden door mijn angst en die zorgde ervoor dat ik een week  heb zitten stressen en meer en meer eetbuien kreeg. 

Ruzie en onbegrip heerst momenteel heel erg en merk ook dat het er steeds minder gezellig van wordt. ik moest onverwachts bij de huisarts  op de  weegschaal🥺 dood eng en nog meer bevestiging dat het echt niet zo goed gaat. Er zit 30 kilo verschil in laagste en hoogste gewicht inmiddels. En ik merk dat ik steeds meer van mijn lichaam walg en dus ook eigenlijk geneigd ben om niet te eten  en de kijken naar dingen die ik kan doen om gewicht te verliezen. Een stukje angst houd mij tegen om daadwerkelijk over te geven of die tabletten te nemen. Maar ik denk er wel over. Elke dag! 

Hopelijk belt HC gauw voor een intake... en loopt het niet nog verder uit de hand dan het al doet.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Naar dat het zo zwaar is allemaal nu voor je Truus, merk je ook dat juist door het zetten van die stap naar hulp de strijd heeft versterkt? 

Wat heb je nodig om te zorgen dat je in ieder geval stabiel blijft nu? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus
18 minuten geleden zei Ce.:

Naar dat het zo zwaar is allemaal nu voor je Truus, merk je ook dat juist door het zetten van die stap naar hulp de strijd heeft versterkt? 

Wat heb je nodig om te zorgen dat je in ieder geval stabiel blijft nu? 

Ja ik heb dat gevoel wel. Dat door de stap alles nog meer onder een vergrootglas ligt. En ook het gevecht duidelijker maakt. En door de gesprekken met de poh krijg je kleine inzichten in sommige dingen en dan krijg je een opdracht mee en maak ik het zelf te groot waardoor de opdracht  niet slaagd en ik dus  mijzelf weer onderuit haal. Het vertrouwde moet ik loslaten en dat is doodeng. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Knap dat je de neiging om te compenseren weerstaat! En heel knap dat je toch gebeld hebt naar HC. Hoop dat je snel meer hoort.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus
24 minuten geleden zei Jessie:

Knap dat je de neiging om te compenseren weerstaat! En heel knap dat je toch gebeld hebt naar HC. Hoop dat je snel meer hoort.

Misschien niet helemaal de manier maar op dit moment is mijn kleine vent waar ik dan aan denk en ik wil voor  hem niet nog verder afglijden. Hij sleept mij er nu beetje doorheen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]

Als dat voor nu een grote motivatie is om niet nog verder af te glijden is dat toch alleen maar heel mooi en knap? Het zou fijn zijn als jij over een tijdje zelf je motivatie mag zijn en dat je het jezelf ook waard mag gaan vinden, maar voor nu doe je het volgens mij echt ontzettend moedig en goed. Ik hoop dat je dat zelf ook kan zien en daar ook wat liever in naar jezelf mag zijn! 

Is er iets waarin wij je kunnen helpen of met je mee kunnen denken om de tijd totaan de intake te overbruggen? Kunnen wij daarin iets doen? En heb je ook nog gesprekken met de POH tot die tijd? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus
14 uur geleden zei Ilse]:

Als dat voor nu een grote motivatie is om niet nog verder af te glijden is dat toch alleen maar heel mooi en knap? Het zou fijn zijn als jij over een tijdje zelf je motivatie mag zijn en dat je het jezelf ook waard mag gaan vinden, maar voor nu doe je het volgens mij echt ontzettend moedig en goed. Ik hoop dat je dat zelf ook kan zien en daar ook wat liever in naar jezelf mag zijn! 

Is er iets waarin wij je kunnen helpen of met je mee kunnen denken om de tijd totaan de intake te overbruggen? Kunnen wij daarin iets doen? En heb je ook nog gesprekken met de POH tot die tijd? 

Ik heb werkelijk een gesprek met de poh. Het is een fijne vrouw en die door dingen heen kan prikken. Ik heb de 1e vragen lijsten ingevuld maar wacht nog steeds op de intake. Vind dat het best lang duurt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
LeonieS

@truus fijn dat je in de tussentijd wel bij de POH terecht kunt en dat je het goed met haar kunt vinden. Dat is in ieder geval al iets. En helaas duurt wachten op hulp altijd te lang als je het zo hard nodig hebt. Ik hoop oprecht dat de intake gauw van start kan gaan en je dan hopelijk wat meer houvast kunt ervaren en je dan kunt gaan werken aan herstel. En voel je welkom om hier alle frustratie, angst en natuurlijk ook lichtpuntjes als die er zijn te delen. Waar jij behoefte aan hebt! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites