Spring naar bijdragen
Dreaming99

Op de weegschaal bij de dokter..

Aanbevolen berichten

Dreaming99

Hey,

Vandaag ben ik naar de huisarts geweest ivm griep klachten etc (had een briefje nodig). Als laatste wilde hij mij ook wegen, ik weigerde dit eerst, maar liet het uiteindelijk toe. Ik was enorm bang om een cijfer te zien dat ik niet wilde zien, en oh ja, dit was ook het geval. Uiteindelijk werd ik emotioneel en begon ik te wenen.

Spoiler

Ookal was dit rationeel gezien helemaal niet veel, maar in plaats van 56, zag ik 100.. 

Ik wil nooit meer op de weegschaal gaan staan bij de dokter. En zo zie je maar wat daar het gevolg van is.. Ik was, en ben er nog steeds van aangedaan. Hoe belachelijk het ook niet klinkt voor sommige mensen.

Hebben jullie daar ook zoveel moeite mee? Hoe kan je dit weigeren? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

Hi @Dreaming99,

Goed dat je naar de huisarts bent gegaan met je (griep)klachten, en wat dapper dat je ondanks de angst tóch op die weegschaal bent gaan staan. Daar mag je alvast heel trots op zijn. 

Wat maakt dat je zoveel moeite hebt met het getalletje dat je ziet, en het zo graag uit de weg gaat? 

7 uur geleden zei Dreaming99:

Hoe kan je dit weigeren? 

Het weigeren voelt voor nu misschien veilig, maar gaat dat je echt verder helpen? Op den duur is het de kunst van verdragen, en je realiseren dat wat je ziet niet is wie jij bent als

persoon. Je bent mens 💛

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]

Hey @Dreaming99 welkom hier! Ik vind het niet gek klinken hoor, dat je zo aangedaan was door de situatie bij de huisarts. Ik kan me goed voorstellen dat als je moeite hebt met de weegschaal, dat dit dan voor jou een lastige situatie was en dat je hierdoor naar voelde of voelt. 

Mag ik vragen wat maakte dat dat getal zoveel met je deed? En wat zegt een gewicht over jou als persoon? Houd je je daar veel mee bezig?

Lieve groetjes,

Ilse

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites