Spring naar bijdragen
truus

Hoe serieus neem je jezelf

Aanbevolen berichten

truus

Wat een k.t vraag was dat. die kreeg ik zojuist van de POH. En ben ik weggestuurd om na te denken over hoe serieus ik mijzelf dus neem. ( heb de opdracht van afgelopen week niet uitgevoerd: elke dag 1x tegen mijzelf zeggen dat ik leuk ben! ik heb dit niet eens geprobeerd en ben het totaal vergeten!) 

Ik wacht nogmaals op een vragenlijst van HC. Nadat er de 1e week wat mis ging kreeg ik uiteindelijk de lijsten via de mail. Nu weer een week verder wacht ik op het vervolg ervan. 

Ik wil niet steeds bellen om te vragen hoe lang het nog duurt en of er al wat bekend is enz.. dan voel ik mij gelijk teveel en een zeur die elke keer belt. dus doe ik dat niet. Maar is dus nu de vraag hoe serieus neem ik mijzelf. Bij deze vraag liepen de tranen over mijn wangen en toen ze zei ik stuur je naar huis was dit een behoorlijke klap. Want volgende week is ze er niet dus heb nu dan tot aan 13 december niemand om op terug te vallen!! Ik heb ook uitgesproken dat de kans bestaat dat ik hier voor weg ga lopen en dan dus niet meer terug kom en het er dus bij laat. dus hoe serieus neem ik mijzelf en het probleem. Ik stop het onder het tapijt! lekker makkelijk ma wel vertrouwd. Wil het niet maar grrrrrr wat een gevecht is dit elke dag!! ze zei dat dit nodig was voor mij! 

uiteindelijk de stap genomen om de andere verwijzer te bellen. ( hier is de aanvraag al binnen mocht ik alleen van de verzekering nog niet heen ivm kosten in nieuwe jaar wel weer) alle papieren zijn al ingevuld en afgeleverd. Ze gaf aan dat ik wss de 1e of 2e week van januari een intake heb. dit zou natuurlijk super zijn!! want ik verwacht toch dat je met die feestdagen er zn 2 weken weinig hulp is. Mocht hier maandag over terug bellen dan kon een collega vertellen wanneer de afspraak dan staat en hoelang ik dan nog wachten moet. ( de POH zou zeggen ik ben trots op je, Zo voelt het voor mij nog niet) 

antwoord op de vraag: Ik wil mijzelf serieus nemen, ik wil het probleem serieus nemen, maar ik voel niet dat ik het serieus neem! en mijn patronen van vluchten steken heel erg de kop boven!! 

Spoiler

3 getallen op de weegschaal......... stresss

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Hee Truus, wat naar allemaal! Ik kan me voorstellen dat je flink van je stuk gebracht wordt door die POH-er. 

Ze is nu met vakantie?

Geen vervangende?

Dat je niet (weer) belt naar HC snap ik wel. Dat zou ik ook heel lastig vinden. Buiten jezelf serieus nemen kan dat ook te maken hebben met angst om tot last te zijn, angst afgewezen te worden, onzekerheid, met assertiviteit, voor jezelf durven opkomen.

Het klinkt alsof zij met haar invulling compleet de plank mis slaat. Jou totaal niet ziet en hoord.

En je vervolgens óók nog wegstuurt.

Ik hoor aan je reactie dat dit bij jou ook heel veel emotie oproept.

Weet je ook welke emoties het (allemaal) bij jou losmaakt? Of nare herinneringen misschien wel?

Sterkte hoor⚘

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

@truus Ik denk dat je jezelf wel serieus neemt, maar het tegelijkertijd ook heel spannend vindt (en dat is het ook). Ik denk dat je HC gerust nog een keer kunt bellen met je vraag, dat is echt helemaal niet raar. Je zou er ook bij kunnen zeggen dat je het lastig vindt om zo vaak te bellen, dat neemt misschien je spanning en vervelende gevoel een beetje weg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus
22 uur geleden zei Linsey:

Hee Truus, wat naar allemaal! Ik kan me voorstellen dat je flink van je stuk gebracht wordt door die POH-er. 

Ze is nu met vakantie?

Geen vervangende?

Dat je niet (weer) belt naar HC snap ik wel. Dat zou ik ook heel lastig vinden. Buiten jezelf serieus nemen kan dat ook te maken hebben met angst om tot last te zijn, angst afgewezen te worden, onzekerheid, met assertiviteit, voor jezelf durven opkomen.

Het klinkt alsof zij met haar invulling compleet de plank mis slaat. Jou totaal niet ziet en hoord.

En je vervolgens óók nog wegstuurt.

Ik hoor aan je reactie dat dit bij jou ook heel veel emotie oproept.

Weet je ook welke emoties het (allemaal) bij jou losmaakt? Of nare herinneringen misschien wel?

Sterkte hoor⚘

Ze heeft een cursus dag vandaar dat ze er niet is. Ik stond in tranen voor haar iets wat is niet heel gauw doe en de muur eigenlijk altijd omhoog gaat en op dit moment dus niet.  Ik denk een stukje verlatingsangst wat ik heb en in de steek gelaten voelen alleen voelen er weer alleen voor staan... 

Heb nog niet gebeld misschien maandag maar eens proberen. Vind het idd erg spannend en ook de hulp dadelijk en de angst of ik het wel kan 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anne H.

Wat een moeilijke situatie met verschillende emoties.

Hoe komt het dat je de opdracht van de POH niet hebt kunnen uitvoeren? Ik lees dat je het bent vergeten. Klopt dat of was het misschien makkelijker om het gewoon niet te doen? Als ik me in jou verplaats zou ik het heel moeilijk vinden om zoiets tegen mezelf te zeggen en daarom zou ik het maar gewoon niet doen. Hoe is dat voor jou?

Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om de vraag van de POH te beantwoorden. Je schrijft het zelf al: ‘Ik stop het onder het tapijt. Lekker makkelijk en vertrouwd’ en eerlijk? Ik vind dat niet ‘gek’, maar eerder een logische reactie. Als ik terugkijk naar mijn herstelperiode betekende mijzelf serieus nemen tegelijkertijd dat ik mijn vertrouwde mechanismen moest loslaten en dat wilde ik liever niet (understatement, haha). Wat betekent jezelf serieus nemen voor jou? Hoe ziet dat eruit? Ook als dat op dit moment (nog) niet lukt.

Wat betreft het bellen sluit ik me volledig aan bij Elske. Het kan helpend zijn om je gedachten en/of gevoelens uit te spreken. Als de ander er iets van vindt, mag je erop vertrouwen dat hij/zij dat zal zeggen.  Tot slot lees ik dat er een stukje verlatingsangst opspeelt. Heeft dat ook invloed op het wel/niet durven bellen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Hee Truus, 

Het klinkt onwijs naar hoe het is gegaan bij de POH. Kan me voorstellen dat het je heel erg veel deed en nog steeds doet. 

De opdracht vergeten herken ik heel erg. Ooit vroeg een therapeut me eens of ik dat echt vergat of dat het ook automatisch weggeschoven werd, zoals ik met alle lastige dingen en gevoelens doe. Het ontlopen en vluchten dus. Het is een beetje gelijk aan wat Anne H. ook schrijft, maar is dat iets wat misschien bij jou ook zo zou kunnen zijn? 

Wat betreft het jezelf serieus nemen, toch denk ook ik dat het niet perse hoeft te gaan over het jezelf wel of niet serieus nemen. Er zijn zoveel dingen van invloed op of je iets wel of niet doet. Zoals ik jou tot nog toe heb leren kennen in de door jou geplaatste berichtjes kom je op mij over als een vluchter en vermijder. Wat dus ook een grote invloed heeft op je handelen. 

Stel de vraag passen we aan: Hoe vind je zelf dat het met je gaat? Hoe zou je jouw situatie omschrijven en beoordelen? 

Afhankelijk van jouw antwoord verdere vragen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus
Op 30-11-2019 om 16:00 zei Anne H.:

Wat een moeilijke situatie met verschillende emoties.

Hoe komt het dat je de opdracht van de POH niet hebt kunnen uitvoeren? Ik lees dat je het bent vergeten. Klopt dat of was het misschien makkelijker om het gewoon niet te doen? Als ik me in jou verplaats zou ik het heel moeilijk vinden om zoiets tegen mezelf te zeggen en daarom zou ik het maar gewoon niet doen. Hoe is dat voor jou?

Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om de vraag van de POH te beantwoorden. Je schrijft het zelf al: ‘Ik stop het onder het tapijt. Lekker makkelijk en vertrouwd’ en eerlijk? Ik vind dat niet ‘gek’, maar eerder een logische reactie. Als ik terugkijk naar mijn herstelperiode betekende mijzelf serieus nemen tegelijkertijd dat ik mijn vertrouwde mechanismen moest loslaten en dat wilde ik liever niet (understatement, haha). Wat betekent jezelf serieus nemen voor jou? Hoe ziet dat eruit? Ook als dat op dit moment (nog) niet lukt.

Wat betreft het bellen sluit ik me volledig aan bij Elske. Het kan helpend zijn om je gedachten en/of gevoelens uit te spreken. Als de ander er iets van vindt, mag je erop vertrouwen dat hij/zij dat zal zeggen.  Tot slot lees ik dat er een stukje verlatingsangst opspeelt. Heeft dat ook invloed op het wel/niet durven bellen?

Ik heb er totaal niet aan gedacht zo druk in mijn hoofd dat ik het gewoon niet heb gedaan. En onbewust miss wel om te ontlopen maar heb niet idee dat het bewust was .

Ik vind het wel moeilijk iets positiefs te zeggen over mijzelf. Wil dit wel graag leren en heb dit ook samen met de poh die dag gedaan. Dit duurde wel even maar het lukte. 

Ik weet niet zo goed wat het voor mij betekend. Ik zelf ben nooit belangrijk genoeg. En cijfer mijzelf  vaak weg en verbloem het door heel erg aanwezig te zijn. De verlatingsangst Heeft invloed o0 mijn relatie en mensen om mij heen. Ik stoot iedereen van mij weg omdat ik ze niet toelaat dichtbij te komen wordt ik ook niet gekwetst. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

Het is voor mij heel herkenbaar wat je schrijft. Lisa plaatste elders op het forum laatst een mooie TED-talk over dit onderwerp. Misschien is het voor jou ook fijn/helpend deze te kijken:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Heb je nog gebeld naar HC vandaag? 
En zie je het zitten om de vragen van mijn vorige berichtje nog te beantwoorden? Niet dat het moet hoor, zeker niet! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus
1 uur geleden zei Ce.:

Heb je nog gebeld naar HC vandaag? 
En zie je het zitten om de vragen van mijn vorige berichtje nog te beantwoorden? Niet dat het moet hoor, zeker niet! 

Heb in eerder bericht geloof ik je vragen beantwoord 😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Oh sorry, dan heb ik dat denk ik over het hoofd gezien.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus
Op 1-12-2019 om 21:50 zei truus:

Ik heb er totaal niet aan gedacht zo druk in mijn hoofd dat ik het gewoon niet heb gedaan. En onbewust miss wel om te ontlopen maar heb niet idee dat het bewust was .

Ik vind het wel moeilijk iets positiefs te zeggen over mijzelf. Wil dit wel graag leren en heb dit ook samen met de poh die dag gedaan. Dit duurde wel even maar het lukte. 

Ik weet niet zo goed wat het voor mij betekend. Ik zelf ben nooit belangrijk genoeg. En cijfer mijzelf  vaak weg en verbloem het door heel erg aanwezig te zijn. De verlatingsangst Heeft invloed o0 mijn relatie en mensen om mij heen. Ik stoot iedereen van mij weg omdat ik ze niet toelaat dichtbij te komen wordt ik ook niet gekwetst. 

@Ce.  denk dat ik ze aardig goed heb beantwoord als je nog iet mist of heb eromheen zitten draaien hoor ik het wel haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Haha, oh my ik ben lekker wazig, sorry!

Die had ik gelezen inderdaad. En nu ik het nog een paar keer overlees, ja inderdaad heb je antwoord gegeven (sorry sorry sorry!) 

Vind het vooral verdrietig te lezen dat je jezelf zo wegcijfert en onbelangrijk vindt. 

Kan me ook voorstellen dat dit het extra lastig maakt voor je om jezelf de ruimte te geven en al helemaal om positieve dingen over jezelf te zeggen. Je wilt het wel leren geef je aan, betekent dit dat je de opdracht van de POH eigenlijk wel uit zou willen voeren? 

Zo ja, dan kan je misschien een herinnering in je telefoon zetten en elke dag zo even een momentje plannen om echt even stil te staan en te voelen en ervaren. Op dat moment dan ook dus iets positiefs over jezelf zeggen, of iets wat jij goed hebt gedaan die dag. Misschien kun je het in een mooi nieuw schrift of notitieboekje schrijven. Dan kun je het ook in de toekomst nog eens erbij pakken en teruglezen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus

Ow neeeeee morgeb mijn intake vanmiddag 3uur gebeld mag morgen komen! Doodeng en super spannend 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
LeonieS

@truus wat super spannend! De intake bij HC dus? Wat fijn dat het uiteindelijk nog zo snel kon. Snap dat het heel spannend is dat het nu dan 'opeens' zo ver is. Heb je een beetje duidelijk voor jezelf aan wat voor hulp je behoefte hebt en hoe je het gesprek in wilt? Niet dat dat perse duidelijk hoeft te zijn van tevoren hoor, maar het kan fijn zijn om dat voor jezelf een beetje helder te hebben. Het komt vast wel goed. Heel veel succes alvast! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus

@LeonieS nee heb geen flauw idee had hier niet op gerekend heb vandaag namelijk nog vragen lijst ingevuld. En ineens werd ik gebeld. Heel gek. Voor mij wel goed kan ik mijzelf niet knettergek maken met allerlei dingen. Maar idd wel heel erg spannend.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]

Dat is zeker al heel snel, wow! Kan me voorstellen dat het ook wel "fijn" is zo, dat je niet zoveel tijd hebt om jezelf knettergek (jouw woorden, haha) te maken. 

Voor de één is het fijn om zo blanco een intake in te gaan en er niet te veel van te voren over te stressen, de ander vindt het ook wel fijn om van te voren wat punten op papier te zetten die hij/zij graag wil bespreken, kijk daarin ook naar wat voor jou fijn is.. En heeeeel veel succes morgen! Jij kunt dit :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Fijn dat het al zo snel kan! Wat je zegt: minder tijd om je er druk om te maken ;)

Succes morgen! Erg benieuwd hoe je eerste indruk gaat zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
*Lisa

Spannend, maar komt vast goed daar mag je best op vertrouwen. Je komt in ieder geval goed terecht.

Zoals Jessie ook al zegt, ben ik benieuwd hoe het geweest is voor je.

Wanneer je de behoefte hebt om hier iets over te vertellen of juist vragen hebt na morgen. Voel je vrij om dit dan ook te doen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Wow dat is wel heel snel en plotseling, veel succes vandaag in ieder geval! 
Laat het maar over je heen komen en gaan zoals het gaat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
spike

Zet 'm op vandaag 🍀

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Hoe is het gegaan vandaag? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus

De 1e drie gesprekken gehad vandaag. Moest er een behoorlijk eind voor rijden maar voor nu wel goed gevoel. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Heb morgen nog 1 gesprek en dan volgende week telefonische afspraak. Voor het heel spannend, heb idee dat ik vanalles ben vergeten te zeggen haha.. kan mij zo slecht concentreren vergeet gewoon wat ok allemaal gezegt heb. 

Afwachten nog even..... En vind het lastig heb nu gesprekken gehad op een locatie waar ik niet heen ga ook wel gek. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
LeonieS

@truus fijn dat je wel een goed gevoel hebt overall. Best pittig ook wel drie gesprekken op één dag. Kan me goed voorstellen dat je daar lang niet alles van onthouden hebt. Kost ook gewoon super veel energie. Je moest naar Amsterdam denk ik voor de intake? Dat is altijd bij HC ja. Kan me voorstellen dat dat raar voelt als je daar niet in behandeling komt. Maar daar hebben ze nou eenmaal het team voor de intake. Ik vond dat ook wel een gek idee toen. Moet je morgen weer helemaal daarheen? 

Even laten bezinken maar allemaal en als je iets te binnen schiet wat je nog wilt vragen aan HC dan kan dat altijd nog ;)

Super goed gedaan iig! De eerste lastige stap is gezet 💪

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus
2 uur geleden zei LeonieS:

@truus fijn dat je wel een goed gevoel hebt overall. Best pittig ook wel drie gesprekken op één dag. Kan me goed voorstellen dat je daar lang niet alles van onthouden hebt. Kost ook gewoon super veel energie. Je moest naar Amsterdam denk ik voor de intake? Dat is altijd bij HC ja. Kan me voorstellen dat dat raar voelt als je daar niet in behandeling komt. Maar daar hebben ze nou eenmaal het team voor de intake. Ik vond dat ook wel een gek idee toen. Moet je morgen weer helemaal daarheen? 

Even laten bezinken maar allemaal en als je iets te binnen schiet wat je nog wilt vragen aan HC dan kan dat altijd nog ;)

Super goed gedaan iig! De eerste lastige stap is gezet 💪

Ik moest naar Tilburg. Om half 9 dat zijn.  Dat was 5uur opstaan en iets over 6 zat ik in de auto.  Was een lange dag en nu kan ik niet slapen. 

Ik moet morgen weer nog 1 gesprek met de behandelaar. Even laten bezinken inderdaad en kijken of dit aansluit voor mij en haalbaar is.  Uiteindelijk zal ik in Nijmegen komen ook dit is ruim uur rijden per keer. Ik wil het niet van de reistijd af laten hangen of ik het wel of niet zal doen.... Ik wil er een goed gevoel hebben bij die wie mij begeleid straks! De klik.... we zullen het zien eerst morgen nog maar eens

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites