Spring naar bijdragen
Mandyhelfrich

Doorgaan met je leven na opname

Aanbevolen berichten

Mandyhelfrich

Heyy allemaal,

Lang geleden dat ik voor het laatst hier iets gepost heb, ondertussen ben ik al 2x 2 weken opgenomen geweest op der medium care vvan ggz rivierduinen, dit vanwege suïcidale gedachtes/plannen. Ben nu 2 weken weer op vrije voeten, maar vind het heel moeilijk te beseffen wat er allemaal gebeurd is en soms zzou ik zelf willen dat ik nog opgenomen was vanwege het veilige gevoel daar. Hebben jullie tips hier mee om te gaan??? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Allereerst goed dat je er hier een plekje voor maakt.

Wat voor soort dingen of omstandigheden waren er bij de opname wat maakte dat je daar een veilig gevoel kreeg? Misschien zitten daar dingen bij die je thuis / in het dagelijks leven ook een beetje kan inbouwen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Jessieik kreeg door het opgesloten zijn een veilig gevoel en het continue toezicht op je 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@Mandyhelfrich heb je iemand in je omgeving die jou hierbij zou kunnen steunen, door bv af en toe even te checken (bellen of appen) hoe het met je is?

Hoe is het nu met de gedachten? Heb je er nog last van?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Jessieik heb gelukkig genoeg mensen die me in de gaten houden. Met de gedachtes gaat het redelijk ene moment kan ik aan niks anders denken en het andere moment kan ik me gedachtes verzetten op iets anders 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anne H.

@Mandyhelfrich het lijkt me fijn voor je dat er mensen zijn die je in de gaten houden. Wat doe je als je nergens anders aan kunt denken dan aan die gedachtes? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Anne H.Meestal als ik nergens aan kan denken, ga ik proberen afleiding te zoeken in de leuke dingen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anne H.

Hoe gaat het op dit moment met je?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Anne H.Op dit moment gaat het opzich langzaam aan de goede kant op, voel me met dee dag weer vrolijker en weer zij in om dingen te ondernemen. Kkan nog niet zeggen dat ik me weer stabiel viel en ook nog niet instaat ben om een normaal dagelijks leven te leiden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DMV

Kleine stapjes vooruit zijn juist ook belangrijk! Dat je nog steeds vooruit kijkt en hard werkt aan meer, anders of beter houdt alleen maar gemotiveerd lijkt me. Wat heeft je de afgelopen dagen hierin geholpen en kun je dat op mindere momenten ook inzetten voor jezelf?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]

@Mandyhelfrich wat fijn dat het de goede kant op gaat! Vervelend dat je nog niet helemaal stabiel bent, maar wel super fijn dat je echt al op de goede weg bent! Ik hoop dat je de stijgende lijn de komende tijd door kunt zetten en dat je ook het dagelijks leven wat meer kunt gaan oppakken. Kunnen wij je daarin nog wat helpen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Hee @Mandyhelfrich

Wat fijn dat het stapje voor stapje de goede kant op gaat. Het is nogal een omslag van een (gesloten) opname naar 'het echte leven'. Geef jezelf de tijd om weer te wennen aan het ritme e.d. hiervan. 
Ik kan me heel goed voorstellen dat de kleine wereld van de opname en letterlijk het afgesloten zijn van de hectiek van het leven je een veilig gevoel geeft. Hoe kan je deze veiligheid ook in jouw thuissituatie creëren? 
Mocht je hier ook wat tips voor willen, voel je vrij hierom te vragen. 

Heb je overigens nog wel ondersteuning/hulp nu? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites