Spring naar bijdragen
Ssss

Niet meer braken om af te vallen, maar me goed te voelen

Aanbevolen berichten

Ssss

Ik braak al 13 jaar, vanaf m'n 14e. Sommige dagen ook niet, als ik gezond eet zoals fruit groente en vis. Alle andere maaltijden wel. Het zit hem bij mij ook niet meer om het afvallen. Want ik sport veel en ben tevreden over m'n lichaam. Alleen bij bepaalde bepaalde maaltijden moet ik braken anders voel ik me niet goed. Zodra ik heb overgegeven voel ik me weer top. Dus echt voor het gevoel om me goed te voelen. En hier word ik dood moe van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Hoe ziet je niet goed voelen er bij jou uit? Wat gebeurt er dan vanbinnen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ssss

Ik voel een dip, voel me vol, misselijk. Niet fris, niet happy of levendig. Vaak geirriteerd en het blijft me bezighouden in m'n gedachten totdat ik het doe en dan kan ik weer door.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

In mijn ervaring kan braken best verslavend werken. Het lucht op, ontlaadt spanning. Daarnaast vergeet je, als je langdurig braakt, hoe het eigenlijk voelt om normaal gegeten te hebben. Je maakt jezelf steeds weer leeg, waardoor vol zitten al gauw té vol zit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ssss

Denk zelf ook dat het na zoveel jaar een normale reactie wordt van je lichaam. Wilde het delen voor het geval er hier meer zijn met deze belemmering.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Ik herken het wel. Is het met je eetstoornis ontstaan (sinds je 14e)? De negatieve associaties met dat bepaalde eten en/of een vol gevoel?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ssss

Ja denk het wel, begin periode waren druiven al te veel. Vanaf denk 16 jaar ben ik me (in het begin obsessief) gaan verdiepen in mineralen en vitamen. Met fruit, groente en later ook vis, en met de gedachte van de vitaminen en mineralen die ik dan binnen had voelde ik me ook goed en gezond. En aanvulling van biologische supplementen als chlorella, spirulina, minami, b12 etc. Nog steeds, alleen al het andere en zeker de producten veel lager in vitaminen/mineralen ben ik nooit te boven gekomen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]

Welkom hier @Ssss en wat lastig dat je zo moeilijk van dat braken afkomt. Zou je dit willen; afbouwen of stoppen met braken? En heb je in het verleden wel eens periodes gehad waarin je dit niet meer deed?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DMV

Wat is voor jou de waarde van al die toevoegingen/supplementen voor je?

Ik herken heel sterk de (lichamelijke) verslaving van eetbuien - overgeven (in mijn geval). Die verslaving is echt lichamelijk voelbaar, maar wordt ook in stand gehouden door vaste gedachtepatronen.

Wat is dat ‘niet goed voelen bij sommige maaltijden’, waar is dat afhankelijk van?

Zou je daarin anders willen en zo ja wat of hoe?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Welkom @Sss ik herken het ook wat je schrijft over het braken. Voor mij heeft het ook meerdere en andere functies dan enkel de drang om af te vallen. Je schrijft dat het gaat om het 'niet goed voelen'. Weet je voor jezelf wat daar weer achter zit, is dit gelinkt aan andere dingen waar je mee worstelt of is het echt puur de onrust. Bedoel je overigens met je antwoord aan Linsey dan ook dat je bent gaan braken omdat je bepaalde voedingsmiddelen niet verdragen kunt (psychisch gezien)? Of is het wel aanvankelijk met de functie om kcal uit te braken geweest? 

Als laatste ben ook ik benieuwd wat je met het braken wilt. Een boel vragen, maar enkel goed bedoeld. 

Lieve Groetjes 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites