Spring naar bijdragen
Ies

Vasten door buikpijn en aankomen

Aanbevolen berichten

Ies

Hoi ik ben isha en ik ben 16 jaar oud. Ik weet niet of dit op deze manier de bedoeling is in een forum maar ik word gek. Al een paar jaar loop ik met problemen ivm met eten. Rond mijn 13 geholpen voor een lichte vorm van anorexia en dingen leken oké te gaan. (Ik mocht van mezelf snacken zo af en toe) op het moment dat ik dan z’n snack nam at ik de hele zak (achteraf soms een traantje maar toch trots dat ik het kon) toen ik met thuis en school meer problemen kreeg, had ik veel vaker buikpijn waardoor ik niet wilde eten puur door de pijn of ik vergat te eten door de drukte. ik kwam erachter hoe makkelijk het was, al snel werd het een permanent (z’n 2 weken) ding

Spoiler

en at ik 1 kommetje magere joghurt of/en een appel of groentesoep op een dag. 

Tot mijn verbazing kwam ik aan (niet in gewicht want alle weegschalen lagen verstopt haha)  maar ik had meer buik vet/opzetting. Ik kan niet meer hardlopen door de buikpijn en ik wil gewoon zoals vroeger kunnen eten (en stiekem niet aankomen). Is er iemand door het zelfde heen gegaan, weet iemand een bepaalde soort thee of vitamine die helpt want nauwelijks eten en aankomen is niet normaal. Alvast Dankje (kleine ps ik slik sinds mijn 14 birth control en het is dus altijd goed gegaan) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Hee les, 

welkom op het forum, ik vraag me af wat nu precies je vraag is. Het komt wat dubbel op mij over namelijk. 

Wil je tips hoe je het eten weer kunt oppakken op een gezonde manier? 
Of bedoel je het anders? 

Sorry voor dit stomme berichtje overigens. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Welkom, @Ies!

Ik vind je berichtje ook erg dubbel. Het lijkt alsof door de buikpijn jouw vroegere eetstoornis weer een ingang gevonden heeft.

Dat je schrijft niet in gewicht aan te komen maar wel in vet, klinkt mij wat vaag en mogelijk vertekend in de oren. Ik ken genoeg mensen die een huidplooi als een vetrol zien, maar er is echt een verschil. En aankomen terwijl je in gewicht gelijk blijft, bestaat niet. Dat klinkt als een eetstoorniskronkel in het denken.

In elk geval weet ik geen thee of iets anders wat dit voor jou op kan lossen. Ik raad je aan om met je huisarts of met je hulpverlener van toen je 13 was te gaan praten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DMV

Ik zou je eerst willen aanraden met je huisarts contact op te nemen. Door het weinige eten kan je je lichaam al schade hebben aangedaan waardoor het nu anders reageert ook op voeding. Sowieso eet je te weinig en zou je kunnen proberen om toe te werken naar een reguliere voedingslijst. Dit kun je ook met de huisarts of diëtiste bespreken. In hoeverre is jouw familie op de hoogte van je problemen nu en zou je hen om steun kunnen vragen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Mooie en goede toevoegingen, inderdaad verstandig om naar de huisarts te gaan om een check te doen. 

Ben benieuwd naar je reactie! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites