Spring naar bijdragen
Joli

Verlangen naar echt begrip

Aanbevolen berichten

Joli

Die stem mijn hoofd die bij elke kilo meer harder tegen mij schreeuwt.
Naast dat geschreeuw geeft het me ook nog zoveel angst, paniek en walging bij.
Kon ik dat maar eens delen met iemand die me ECHT begrijpt. Kan met veel mensen erover praten. Maar toch voel ik me zo vreselijk alleen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Welkom op het forum @Joli

Herkenbaar wat je schrijft, ik hoop dat je hier de (h)erkenning en begrip vinden mag die je zoekt, maar ik gok zomaar dat dat wel goed komt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anne H.

Welkom op het forum! Een eetstoornis kan heel eenzaam voelen... Ik hoop dat je hier vindt waar je naar op zoek bent. Wat betekent ECHT begrip voor jou? Wanneer heb je het gevoel dat je ECHT begrepen wordt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Joli

Gevoel van ECHT begrijpen zal voor ieder anders zijn. Ik heb het nog niet gehad, ik voel en merk dit aan reacties en antwoorden op gesprekken en gevoelens die ik deel. Ik lees hier al tijdje mee. En heb opgemerkt dat ik veel lees  alsof ik het zelf geschreven zou kunnen hebben. Kan zo boos worden op mezelf dat ik me zwak vind, maar ben juist zo sterk en lees dat veel terug op dit forum. Een ieder is zo sterk die dezelfde strijd doorgaat. Maar, waarom zegt mijn verstand dat en mijn gevoel totaal niet. Dat uit twee delen bestaan maakt het me zo moeilijk. Vrij binnenkort de kennismaking bij HC. Intake al gehad. Maar weet zo niet hoe het verder gaat. Had ik maar meer gevraagd bij de intake. Maar het is al erg intensief waardoor ik niet echt over de behandeling heb gevraagd. Echt concrete vragen kan ik zo niet stellen. Maar zou graag een beetje beeld willen hebben hoe dat gaat.

Bedankt voor het lezen en de reacties.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vesania
2 uur geleden zei Joli:

Die stem mijn hoofd die bij elke kilo meer harder tegen mij schreeuwt.
Naast dat geschreeuw geeft het me ook nog zoveel angst, paniek en walging bij.
Kon ik dat maar eens delen met iemand die me ECHT begrijpt. Kan met veel mensen erover praten. Maar toch voel ik me zo vreselijk alleen.

Ik herken dit ook.

Ik praat nu ook best met veel mensen erover, maar een connectie voel ik ook niet, waardoor ik me weer eenzaam ga voelen. Continue die strijd met jezelf in je hoofd die je zo graag eruit zou willen schreeuwen in de hoop dat een ander het volledig zou begrijpen wat vaak gewoon niet kan. 

Ik ervaar dit forum als prettig. Toch een manier van erkenning.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
*Lisa

Welkom Joli,

Ik denk dat wij op het forum allemaal soms het gevoel hebben niet begrepen te worden.

Ik heb mezelf dit ook vaak afgevraagd, waarom. Maar heb me inmiddels ook erbij neergelegd dat het niet altijd hoeft. 

Zo lang mensen om je heen maar bereid zijn om naar je te luisteren. Ik merk dat nu ik dit op deze manier benader ook minder teleurgesteld wordt.

En er zijn toch ook echt mensen die je wel zullen begrijpen en weten wat je bedoelt, zeker hier op het forum.

Ik hoop dat je hier je steun kunt vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blueeyes

Welkom!

Ik hoop dat dit forum je helpt om af en toe even stoom af te blazen. Super frustrerend als je het gevoel hebt dat niemand je begrijpt. Het is ook super moeilijk voor een ander te begrijpen waar we mee bezig zijn.. 

Fijn dat je intake bij HC geweest is en dat je daar binnenkort gaat starten. Misschien kun je de vragen die je hebt opschrijven zodat je daar de vragen kunt stellen.. dan hoef je ze niet op dat moment te bedenken. 

Als er vragen zijn die je graag voor de eerste keer beantwoord wilt hebben voor je rust dan kun je ook bellen/mailen naar HC of ze hier plaatsen. Misschien kunnen wij ze beantwoorden :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites