Spring naar bijdragen
Roza

Herkent iemand dit?

Aanbevolen berichten

Roza

Soms voel ik me zo raar.. t ene moment loop ik te huilen tijdens 'n eetbui en overgeven en dan ineens ben ik weer "vrolijk" of dan doe ik igg zo, ook als ik alleen ben. Terwijl ik eigenlijk best wel kapot ga van binnenūüė¨. Wie herkent dit?¬†

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miryanna

Hier wel heel herkenbaar ja.. 

Vaak komt de klap bij mij ook na een eetbui. En kan ik tijdens een Eetbui nog best ‚Äėleuk‚Äô en goed aanspreekbaar zijn , ook juist omdat een Eetbui verdoofd denk ik.¬†
Lastig dat je dit zo hebt ook.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Ik herken het zelf niet echt, maar ik vind het wel passen bij hoe ik denk dat eetbuien werken. Het is vaak een manier om emoties handelbaar te houden, zo zie ik het iig, dus misschien haalt de eetbui/compensatie net de scherpe randjes eraf waardoor je in staat bent vrolijk te doen hoewel je vanbinnen voelt dat er geen fijn gevoel onder zit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]
Op 18-1-2020 om 21:32 zei Roza:

Soms voel ik me zo raar.. t ene moment loop ik te huilen tijdens 'n eetbui en overgeven en dan ineens ben ik weer "vrolijk" of dan doe ik igg zo, ook als ik alleen ben. Terwijl ik eigenlijk best wel kapot ga van binnenūüė¨. Wie herkent dit?¬†

Hey @Roza wat goed dat je dit deelt. Het is voor mij niet (meer) herkenbaar, maar ik denk voor veel anderen hier wel en ik hoop dat je hier ook wat herkenning kunt vinden. Weet je zelf een beetje waar dat vandaan komt, dat je je eigenlijk zo naar voelt van binnen maar toch ineens heel vrolijk bent soms? Is dit dan een masker wat je opzet, of komt dit door de eetbui? Voel je vrij om hier meer over te delen als je dat prettig vindt! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Roza

@Ilse] Wat fijn dat het voor jou niet meer herkenbaar is. 

Ik denk dat, dat "vrolijke" idd een soort masker is, want na een eetbui voel ik me eigenlijk verre van vrolijk. Maar zeker thuis wil ik niet later merken dat er wat aan de hand is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
58 minuten geleden zei Roza:

Maar zeker thuis wil ik niet later merken dat er wat aan de hand is.

Wat zou er gebeuren als je dat wel liet merken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Roza

@Jessie

Van mijn broertje denk ik dat hij het niet begrijpt.

En mijn moeder 2 jaar geleden wel wat er speelde, maar dat was meer omdat ik in eerste instantie ergens behandeling zou krijgen waarbij het vereist was dat je familie er in betrokken werd. Ik vind het niet fijn om mijn moeder dichtbij te laten komen. Dit komt doordat ze nooit gevoelsmatig dichtbij me heeft gestaan.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]

@Roza Lastig, dat klinkt alsof je vanuit hen niet veel steun ervaart, klopt dat? Zijn er wel andere mensen bij wie jij wat meer dat masker af durft te zetten en bij wie je wat meer van jezelf durft te laten zien? Sowieso al heel knap dat je het hier deelt! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites