Spring naar bijdragen
Vesania

Extreem moe, uitgeput

Aanbevolen berichten

Vesania

Hey, 

Ik ben de laatste tijd zo extreem moe, uitgeput. Nu zal dit ongetwijfeld horen bij de eetstoornis

Spoiler

( weinig eten, afvallen, bewegen enz )

maar het is zo erg dat ik beperkt begin te raken om dingen te kunnen doen.

Is dit herkenbaar voor iemand? 

Word er een beetje ongemakkelijk van...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus

Ik ben ook extreem moe en uitgeput. Dit heeft ook te maken voor mij met het begin van de therapie en alles. En minder eten en anders eten en de gevechten met mijzelf die vermoeiender worden. Ik denk dat doordat ik de stap heb gezet ook de vermoeidheid voelbaar is geworden die ik anders altijd negeerde. 

Dus ik denk dat het er mee te maken heeft... Wat denk je hier zelf van 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Ik herken het ook, maar naast dat het te maken zal hebben met lage voedingsinname kan het ook te maken hebben met de psychische strijd, tijd van het jaar (weinig zonlicht, sleur etc). Het weer allemaal invloeden dus. 

Het zal een samenloop zijn, je schrijft dat je er ongemakkelijk van wordt, kan dat ook als motivatie voor je werken? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Susan2020

Vervelend he. Ik heb het ook heel erg (ik heb geen ondergewicht dus ik gok puur van het de psychische strijd) 

Tot voor kort was ik heel streng voor mezelf. Ik was niet moe maar lui. Toen ik doorhad dat dat niet hielp ben ik ermee gestopt. Ik ben moe, dat is al vervelend genoeg. Maar grappige is, nu ik dat niet meer doe (niet meer die schop onder mijn kont) was ik nog veel vermoeider. Alsof alles eruit komt ofzo? Daar komt nu langzaamaan weer verbetering in. Ik probeer het maar even over me heen te laten komen. Me ertegen verzetten werkt denk ik alleen maar de verkeerde kant op. Maar ongemakkelijk is het zeker. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Roza

Heel herkenbaar! En wat de andere ook zeggen het zal een combinatie van je eetstoornis zijn en psychische dingen. 

@Susan2020 voor die vermoeivermoeidheid je ook niet perse ondergewicht nodig 😉.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vesania
12 uur geleden zei Ce.:

Ik herken het ook, maar naast dat het te maken zal hebben met lage voedingsinname kan het ook te maken hebben met de psychische strijd, tijd van het jaar (weinig zonlicht, sleur etc). Het weer allemaal invloeden dus. 

Het zal een samenloop zijn, je schrijft dat je er ongemakkelijk van wordt, kan dat ook als motivatie voor je werken? 

Het werkt helaas nog niet echt als motivatie. Zit momenteel in een dip 😥

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vesania
11 uur geleden zei Susan2020:

Vervelend he. Ik heb het ook heel erg (ik heb geen ondergewicht dus ik gok puur van het de psychische strijd) 

Tot voor kort was ik heel streng voor mezelf. Ik was niet moe maar lui. Toen ik doorhad dat dat niet hielp ben ik ermee gestopt. Ik ben moe, dat is al vervelend genoeg. Maar grappige is, nu ik dat niet meer doe (niet meer die schop onder mijn kont) was ik nog veel vermoeider. Alsof alles eruit komt ofzo? Daar komt nu langzaamaan weer verbetering in. Ik probeer het maar even over me heen te laten komen. Me ertegen verzetten werkt denk ik alleen maar de verkeerde kant op. Maar ongemakkelijk is het zeker. 

Heel vervelend ja! Alles voelt als een hele zware opgave. Ik merk denk ik zelf wel dat het vooral lichamelijk is. Geestelijke heb ik ook, maar herken het verschil denk ik wel. 

Als je je er tegen verzet, merk je dan dat het minder wordt of maakt dat geen verschil? 

Ik probeer alles ook nog wel te blijven doen, maar heel veel dingen lukken niet meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Ik weet niet of je ertegen verzetten, in de zin van blijven doen wat je doet, je gaat helpen. Aangezien dit gevoel wrs het gevolg is van niet goed voor je lichaam zorgen (te weinig eten, te veel bewegen) icm de psychische strijd, zal je vermoeidheid niet verbeteren (en mogelijk alleen maar erger worden) totdat het bij de oorzaak aangepakt wordt.

Het is heel confronterend om je zo te voelen, maar soms is het ook 'goed' om geconfronteerd te worden met wat je van je lichaam vergt. Je bent geen robot die maar door kan stomen.

(Overigens zou een robot ook gaan haperen als die onvoldoende brandstof kreeg ;) )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

@Vesania wat naar dat je in een dip zit. Ik denk dat hoe langer je probeert op dezelfde voet door te gaan hoe uitgeputter je zult raken. Wat zou er gebeuren als je jezelf toestaat meer rust te nemen en/of jezelf beter voedt? 

Hé en je dipje, hoe komt dat zo? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vesania
1 uur geleden zei Ce.:

@Vesania wat naar dat je in een dip zit. Ik denk dat hoe langer je probeert op dezelfde voet door te gaan hoe uitgeputter je zult raken. Wat zou er gebeuren als je jezelf toestaat meer rust te nemen en/of jezelf beter voedt? 

Hé en je dipje, hoe komt dat zo? 

Rust probeer ik zeker te pakken en heb soms ook geen andere keus meer. 

Spoiler

Voeding is lastig omdat ik voor mezelf een regel heb dat ik alleen in het weekend 'meer' mag eten ( eetbuien ). De angst om door de week meer te eten is zo aanwezig dat ik dat nog niet durf. Dipje, ja dipje, ik denk toch meer tegen het depressieve aan. Probeer me zo groot mogelijk te houden, maar vanbinnen ben ik een emotioneel wrak.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Susan2020

Hi @Vesania, wat ontzettend naar voor je. 

Ik ga er niet meer tegenin want dan 'stort ik helemaal in'. Ik ga er maar gewoon in mee op momenten dat het niet meer gaat. 

Zodra ik het toeliet merkte ik dat in eerste instantie erger werd maar dat het nu (zo'n anderhalve week later) al wat beter aan het worden is. Vanmorgen werd ik zelfs voor het eerst wakker met ideeën voor de dag. Misschien toeval, maar ik denk het niet.

Wat mij helpt zijn twee dingen. Mezelf niet veroordelen of de grond in boren omdat ik me voel zoals ik me voel. Het is al vervelend genoeg. En mezelf actief af te vragen of ik iets moet van mezelf of ook mag. Dit klinkt een beetje vaag maar zal het proberen uit te leggen.

Vanmorgen dacht ik aan sporten. Ik had hier totaal geen zin in. Toen vroeg ik mezelf af of dit iets was dat ik moest. Antwoord was ja. Toen heb ik het gewoon niet gedaan. 

Nu ik dit zit te typen ben ik even op de bank gaan zitten. Ik ben moe. Voordat ik dit deed vroeg ik mezelf af of ik mocht gaan zitten. Antwoord was eigenlijk nee, dus doe ik het toch. 

Een soort van ingaan tegen dat instinctieve strenge. Ik merk dat me dit echt helpt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vesania
4 uur geleden zei Susan2020:

Hi @Vesania, wat ontzettend naar voor je. 

Ik ga er niet meer tegenin want dan 'stort ik helemaal in'. Ik ga er maar gewoon in mee op momenten dat het niet meer gaat. 

Zodra ik het toeliet merkte ik dat in eerste instantie erger werd maar dat het nu (zo'n anderhalve week later) al wat beter aan het worden is. Vanmorgen werd ik zelfs voor het eerst wakker met ideeën voor de dag. Misschien toeval, maar ik denk het niet.

Wat mij helpt zijn twee dingen. Mezelf niet veroordelen of de grond in boren omdat ik me voel zoals ik me voel. Het is al vervelend genoeg. En mezelf actief af te vragen of ik iets moet van mezelf of ook mag. Dit klinkt een beetje vaag maar zal het proberen uit te leggen.

Vanmorgen dacht ik aan sporten. Ik had hier totaal geen zin in. Toen vroeg ik mezelf af of dit iets was dat ik moest. Antwoord was ja. Toen heb ik het gewoon niet gedaan. 

Nu ik dit zit te typen ben ik even op de bank gaan zitten. Ik ben moe. Voordat ik dit deed vroeg ik mezelf af of ik mocht gaan zitten. Antwoord was eigenlijk nee, dus doe ik het toch. 

Een soort van ingaan tegen dat instinctieve strenge. Ik merk dat me dit echt helpt. 

Wel heel goed dat je dat zo allemaal lukt! En dat je zelf de knop hebt weten om te zetten. 

Ik heb soms geen keus, omdat alles zo zwaar als lood voelt. Ik moet dan echt gaan rusten omdat ik anders ook duizelig en niet lekker word. Hoop ook dat ik wat minder streng voor mezelf kan zijn. Mijn voeding moet beter, raak uitgeput. Gelukkig binnenkort therapie en hoop daar goede inzichten te kunnen krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Susan2020
1 uur geleden zei Vesania:

Wel heel goed dat je dat zo allemaal lukt! En dat je zelf de knop hebt weten om te zetten. 

Ik heb soms geen keus, omdat alles zo zwaar als lood voelt. Ik moet dan echt gaan rusten omdat ik anders ook duizelig en niet lekker word. Hoop ook dat ik wat minder streng voor mezelf kan zijn. Mijn voeding moet beter, raak uitgeput. Gelukkig binnenkort therapie en hoop daar goede inzichten te kunnen krijgen.

Heel veel sterkte! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vesania
23 uur geleden zei Susan2020:

Heel veel sterkte! 

Dankjewel! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Susan2020

Hi @Vesania, ik vroeg me af hoe het nu met je gaat?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vesania
1 uur geleden zei Susan2020:

Hi @Vesania, ik vroeg me af hoe het nu met je gaat?

Hoi Susan,

Bedankt voor je vraag 😊

Op het moment gaat het niet zo lekker en zit ik op het randje van een ziekenhuisopname. Ik probeer er alles aan te doen om dat te voorkomen. Gelukkig heb ik het team van HC achter me staan, en daar ervaar ik ook hele goede steun van. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Susan2020
15 uur geleden zei Vesania:

Hoi Susan,

Bedankt voor je vraag 😊

Op het moment gaat het niet zo lekker en zit ik op het randje van een ziekenhuisopname. Ik probeer er alles aan te doen om dat te voorkomen. Gelukkig heb ik het team van HC achter me staan, en daar ervaar ik ook hele goede steun van. 

Jeetje, wat naar. Heel veel sterkte!!! Ik duim voor je

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

@Vesania Wat onwijs naar en heftig. Ik hoop dat het je lukt om alles op alles te zetten om de zh-opname te voorkomen. Heel veel sterkte en kracht gewenst ❤️ 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vesania
13 uur geleden zei Susan2020:

Jeetje, wat naar. Heel veel sterkte!!! Ik duim voor je

Dankjewel! Ik hoop dat het me gaat lukken. Wil dit echt niet op deze manier 😥

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vesania
3 uur geleden zei Ce.:

@Vesania Wat onwijs naar en heftig. Ik hoop dat het je lukt om alles op alles te zetten om de zh-opname te voorkomen. Heel veel sterkte en kracht gewenst ❤️ 

Ik hoop het ook ja. Ik heb deze week 3 gesprekken ( psycholoog, arts en diëtist), dus er moet nu wel een goed plan komen. Helaas trekt de eetstoornis ontzettend hard. Harder dan ik had kunnen denken 😢 Het zal knokken worden voor me. 

Dankjewel voor je berichtje ❤

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

@Vesania Heel veel sterkte de komende week met alle spannende afspraken. 

Kunnen wij iets voor je betekenen? 

IK heb alle geloof in jou en wil je heel veel kracht, moed en liefde toezenden ❤️ 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Gewoon even een hart onder de riem voor jou en laten weten dat ik aan je denk! 😘

spacer.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vesania
2 uur geleden zei Ce.:

Gewoon even een hart onder de riem voor jou en laten weten dat ik aan je denk! 😘

spacer.png

Super lief! Dankjewel! 💗💗

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vesania
Op 16-2-2020 om 20:09 zei Ce.:

@Vesania Heel veel sterkte de komende week met alle spannende afspraken. 

Kunnen wij iets voor je betekenen? 

IK heb alle geloof in jou en wil je heel veel kracht, moed en liefde toezenden ❤️ 

Dankjewel. Het is nog steeds een beetje onzeker allemaal. Gisteren tijdens het gesprek met mijn therapeut kwam naar boven of dat ambulante therapie voldoende voor mij is of dat er toch gekeken moet worden naar een klinische opname. Morgen spreek ik de arts, spannend. 

Een luisterend oor ( of lezend oog 😄 ) bieden is al heel fijn ❤

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Susan2020
Op 19-2-2020 om 20:26 zei Vesania:

Dankjewel. Het is nog steeds een beetje onzeker allemaal. Gisteren tijdens het gesprek met mijn therapeut kwam naar boven of dat ambulante therapie voldoende voor mij is of dat er toch gekeken moet worden naar een klinische opname. Morgen spreek ik de arts, spannend. 

Een luisterend oor ( of lezend oog 😄 ) bieden is al heel fijn ❤

Wat spannend! Ik hoop dat je vrede hebt met de uitkomst en dat je de hulp krijgt die je nodig hebt. Heel veel sterkte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites