Spring naar bijdragen
irisdewith

Normaal gewicht maar ik voel me nog kutter

Aanbevolen berichten

irisdewith

Heyy

afgelopen jaar ben ik “hersteld” van anorexia. Mijn gewicht is weer helemaal normaal en zie er weer “gezond” uit. 

Feit blijft dat ik me nog kutter voel dan toen ik wel zo dun was.. Alleen niemand ziet het meer aan me.. 

iemand tips?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Hee @irisdewith

Wat rot dat je je nu zoveel rotter voelt dan voorheen. Hoe ziet dat er voor jou uit dat 'kutter voelen' zou je dat willen omschrijven? 

Heb je momenteel nog professionele hulp? 

Ik snap dat het heel erg lastig is, maar door uit te spreken dat het niet goed met je gaat weet men hiervan en kan men je helpen en tot steun zijn. Je mag dit aangeven bij mensen om je heen. Zijn er mensen bij wie je dat zou durven? 

Sterkte

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
irisdewith
9 minuten geleden zei Ce.:

Hee @irisdewith

Wat rot dat je je nu zoveel rotter voelt dan voorheen. Hoe ziet dat er voor jou uit dat 'kutter voelen' zou je dat willen omschrijven? 

Heb je momenteel nog professionele hulp? 

Ik snap dat het heel erg lastig is, maar door uit te spreken dat het niet goed met je gaat weet men hiervan en kan men je helpen en tot steun zijn. Je mag dit aangeven bij mensen om je heen. Zijn er mensen bij wie je dat zou durven? 

Sterkte

Meer gewoon dat ik nu weer op normaal gewicht ben maar nog steeds vaak de gedachte heb van “ik wil dit en dit niet eten en ik wil weer afvallen”. Iedereen om me heen is zo opgelucht en blij dat het weer goed met me gaat en ik wil ze ook niet teleurstellen, dat het mentaal misschien nog wel slechter gaat.. 

Ik heb nog af en toe nazorg gesprekken.. Maar ik merk dat ik weer minder wil gaan eten, terwijl ik wel blij ben dat ik nu weer dingen kan doen die ik eerst niet kon..

ik dacgt als ik nu gewoon meer eet en weer op gewicht ben, is het over.. Maar niks is minder waar :( Soms heb ik dan de gedachte “nou dan kan ik net zo goed weer dun zijn” 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Lastig dat dat zo hard trekt nu, weet je voor jezelf ook waar dit voor staat? Wat speelt er echt, wat zit hieronder? 

Uiteindelijk gaat het niet om gewicht, dik of dun en/of wel of niet eten. Uiteindelijk gaat het om heel andere gevoelens en behoeften. Wat maakt het op dit moment zo eng en ondragelijk dat het verlangen naar afvallen zo groot is? 

Weten ze bij de nazorg hier vanaf? En is het bij je behandeling ook wel eens gegaan over meer dan enkel de eetstoornis (en symptoombestrijding a.k.a. aankomen en eetpatroon herstellen)? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
irisdewith
8 minuten geleden zei Ce.:

Lastig dat dat zo hard trekt nu, weet je voor jezelf ook waar dit voor staat? Wat speelt er echt, wat zit hieronder? 

Uiteindelijk gaat het niet om gewicht, dik of dun en/of wel of niet eten. Uiteindelijk gaat het om heel andere gevoelens en behoeften. Wat maakt het op dit moment zo eng en ondragelijk dat het verlangen naar afvallen zo groot is? 

Weten ze bij de nazorg hier vanaf? En is het bij je behandeling ook wel eens gegaan over meer dan enkel de eetstoornis (en symptoombestrijding a.k.a. aankomen en eetpatroon herstellen)? 

Ja ik denk doordat het thuis nu even niet zo lekker loopt en dat ik op eten wel controle heb.. Maar ik weet niet goed hoe ik dit kan loskoppelen.. Want echt biet blij met hoe ik er nu uitzie.. 

Ik eet nog normaal, maar dat voelt wel als “falen” omdat ik eigenlijk minder wil eten.. 

opzich weten ze dat wel.. maar niet echt handvaten hoe daar mee om te gaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Wat je beschrijft klinkt alsof je wel eens baat zou kunnen hebben bij een behandeling die niet per se op eten en gewicht gericht is, maar die juist dieper op het achterliggende ingaat. Zodat je jezelf op allerlei vlakken kan ontwikkelen om je fijner te voelen en steviger in je schoenen te staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
irisdewith
1 minuut geleden zei Jessie:

Wat je beschrijft klinkt alsof je wel eens baat zou kunnen hebben bij een behandeling die niet per se op eten en gewicht gericht is, maar die juist dieper op het achterliggende ingaat. Zodat je jezelf op allerlei vlakken kan ontwikkelen om je fijner te voelen en steviger in je schoenen te staan.

Misschien tips waar ik dan naartoe kan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
30 minuten geleden zei irisdewith:

Misschien tips waar ik dan naartoe kan?

Er zijn heel veel zorgverleners en instanties waarbij dat kan. In jouw plaats zou ik denk ik naar de huisarts gaan en vragen of die me kan doorverwijzen. Vaak krijg je dan twee of drie opties. Ik zou dan kijken bij wie ik de meeste klik ervaar op basis van bv de info op de website of een kennismakingsgesprek. Toen ik zelf destijds de site van HC bekeek, had ik direct zo'n gevoel van "dit is wat ik zoek".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
irisdewith
3 minuten geleden zei Jessie:

Er zijn heel veel zorgverleners en instanties waarbij dat kan. In jouw plaats zou ik denk ik naar de huisarts gaan en vragen of die me kan doorverwijzen. Vaak krijg je dan twee of drie opties. Ik zou dan kijken bij wie ik de meeste klik ervaar op basis van bv de info op de website of een kennismakingsgesprek. Toen ik zelf destijds de site van HC bekeek, had ik direct zo'n gevoel van "dit is wat ik zoek".

Heel erg bedankt !! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites