Spring naar bijdragen
PeggyV

Bewegingsdrang

Aanbevolen berichten

PeggyV

Hey allemaal,

Het is misschien een hele gekke vraag, maar hebben sommigen van jullie ook moeite met de storm die morgen verwacht wordt? Mijn bewegingsdrang is enorm en ik woon momenteel nog in een woning van 18m2 en kan dus niet naar buiten (denk ik). Help? 😰

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Mooie gelegenheid om kennis te maken met hoe je daar mee om kan gaan.. minder bewegen. Of ook eens een dagje gewoon niks doen. En dat dit ook oké

is en echt niks met je gewicht doet hoor! 

Wat zijn dingen die je binnen kan doen? Welke afleiding kan jij zoeken? 

Ik denk altijd maar om.. wat is 1 dag nou op een mensen leven? Van 1 dag niet buiten zijn, niet bewegen of stil zitten ga je echt niet dood! 

Ps ik zit al langer dan een dag stil met onwijze bewegingsdrang en ik leef ook nog ;) you got this girl 💪🏽 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

@Rebekka Bedankt voor je (snelle) reactie. Ik ga niet graag ergens tegenin, maar met dagelijkse eetbuien - wat ik heel lastig vind om toe te geven 😔 - gebeurt er wel van alles met mijn gewicht. En ís er al van alles met mijn gewicht gebeurd...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DMV
21 minuten geleden zei PeggyV:

@Rebekka Bedankt voor je (snelle) reactie. Ik ga niet graag ergens tegenin, maar met dagelijkse eetbuien - wat ik heel lastig vind om toe te geven 😔 - gebeurt er wel van alles met mijn gewicht. En ís er al van alles met mijn gewicht gebeurd...

Begrijpelijk dag het lastig voor je is. Hoe kun je dit voor jezelf minder belastend maken? Misschien vroeger op de dag even naar buiten? Naar iemand toe gaan? Wat voor afleiding heb je nodig? En weet je wat maakt dat je de eetbuien zo nodig hebt momenteel?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Hoe is het vandaag gegaan?

Wat heb je gedaan met je bewegingsdrang? Gelukt om wat anders in te zetten? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV
23 minuten geleden zei Rebekka:

Hoe is het vandaag gegaan?

Echt verschrikkelijk. De dag begon goed en ik heb flink kunnen opruimen voor de verhuizing, maar het eindigde (zoals verwacht) in een vreselijke eetbui 😓

Muziek biedt me nu enigszins wat afleiding,

Spoiler

maar in mijn hoofd zit alleen de gedachte dat ik vanaf nu stop met eten. For real.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV
10 minuten geleden zei Jessie:

@PeggyV wat zou dat opleveren?

Rust in mijn hoofd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

@PeggyV ik heb de laatste tijd ook echt vaaaaaaaak die gedachte gehad van 

Spoiler

En nu eet ik gewoon echt nóóit meer!!!!!! 

Ook vanuit x op x op x de teleurstelling dat het niet lukt, dat ik het toch nooit ga kunnen, de frustratie, de pijn.. wat niet? 

Maar ja ik weet ook dat dat helemaal niet kan en het ook gewoon nergens naar toe brengt, het ook totaal geen optie is. Maar sóms... oef, zou ik wel willen dat het gewoon nooit meer hoefde. Klaar met alle zeik. 

Gelukkig biedt muziek je wat afleiding en heb je je bezig kunnen houden met opruimen voor de verhuizing. Echt knap dat je het toch gelukt is deels wat dingen in te zetten!! 

Spoiler

Ps... ik ben nu ook wel ‘serieus’ 😐 bezig met mn bewegingsdrang.... onder begeleiding van ... niet makkelijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

@PeggyV meen je dat dan serieus? Dat je wilt stoppen met eten? hongeren?

En zo ja, hoe realistisch is dat? 

Denk je dat te weinig (of onvolwaardig) eten, bij jou eetbuien uitlokt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV
1 minuut geleden zei Linsey:

@PeggyV meen je dat dan serieus? Dat je wilt stoppen met eten? hongeren?

En zo ja, hoe realistisch is dat?

Ja, helaas meen ik dat serieus.

Spoiler

Het is me al eens gelukt (en goed ook), dus ik weet dat ik het kan. Dat ik die discipline heb. Dat maakt het ook zo frustrerend als het dan toch nog in een eetbui resulteert. 

Voor mijn gevoel is het heel realistisch. Door de eetbuien ben ik flink aangekomen, en niemand wilt me helpen om op een gezonde manier die kilo's weer kwijt te raken (binnen een gezond gewicht nota bene). Helemaal stoppen voelt als mijn laatste hoop...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka
2 minuten geleden zei PeggyV:

Helemaal stoppen voelt als mijn laatste hoop...

Op de lange termijn ook? Zorg je zo niet juist dat je in de cirkel blijft? Bedoel stèl.....

Spoiler

Stel je gaat nu X dagen niet eten... of ja tot hoe ver wil je gaan?! 

En daarna ga je weer eten en raak je weer verstrikt in eetbuien.. je komt weer aan (hoe dan ook helemaal niet eten hou je op een LT niet vol en er komt dus hoe dan ook weer een moment dat je gaat aankomen), ben je er dan iets mee opgeschoten? 

Ik denk dat je nu met pogingen niet te eten je jezelf echt in de cirkel houd van eetbuien... je die juist uitlokt zo :( 

heb je geen therapie meer? 

Is er iemand anders die je kan helpen? 

Heb je verder nog mensen om je heen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Hier dezelfde vraag als @Rebekka, @PeggyV.

Hoe lang zou je dan door willen gaan met hongeren, en op welk punt is het goed genoeg?

En dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

@Rebekka @Linsey Zo lang als nodig is. Alles is beter dan die eetbuien en nare gevoelens. Even niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@PeggyV ik zou het geen discipline maar eetstoornis willen noemen ;) de rust in je hoofd die het oplevert, is maar van korte duur, ben ik bang.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Hebben de eetbuien volgens jou enkel met discipline te maken @PeggyV?

Geen onderscheid bv tussen mentale en fysieke honger?

Wat is volgens jou de oorzaak? Enkel gebrek aan discipline of..nog meer?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

En wat zou het je opleveren @PeggyV als je zou stoppen met eten? 

Wat zegt dat over jou en wat brengt het je in je leven? 

Ik heb verder ook dezelfde vragen als Linsey, hoop dat je erop wilt komen antwoorden!

Hoe gaat het nu met je? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites