Spring naar bijdragen
Aniek_6

Boulimia

Aanbevolen berichten

Aniek_6

Ik heb al wel jaren dat ik af en toe iets uitbraak als ik veel en ongezond heb gegeten. De afgelopen maanden heeft is het dieptepunt bereikt. Sommige weken 2 keer per week een eetbui en soms zelfs 2 keer per dag.. iemand tips? Ik wil er zo graag van af voel me zo fk kut erover en wordt er zo eenzaam van omdat ik dit met niemand deel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Allereerst Welkom @Aniek_6 

Wat naar dat je hier al zo lang mee worstelt. Ik vroeg me af of je wel al eens professionele hulp hebt gehad hierbij? 

Hoe is je eetpatroon verder, buiten de eetbuien om? 

Wat je zou kunnen doen is letterlijk uit de situatie stappen, echt iets anders gaan doen dus. 

Afleiding zoeken door het gaan lezen van een boek, puzzelen, serie kijken, muziek luisteren, instrument bespelen, kleuren, breien, haken, iets schoonmaken of opruimen, wandelen, fietsen, etc etc. 

Eetbuien plannen (kan bij sommigen ook helpen).

Ik kan me voorstellen dat je het erg eng vindt dit met iemand te delen, zijn er wel mensen die vertrouwd genoeg voor je voelen om het eventueel wel met hen op te pakken? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Hoi Aniek, welkom!

Weet je nog wat de aanleiding was dat je voor hebt eerst ging braken nadat je iets ongezonds had gegeten?

Wat was er toen aan de hand?

Goed dat je er niet meer alleen mee rond wil lopen, en dat je dit forum heb gevonden.

Heb je ooit overwogen om hulp te zoeken?

Hoe oud ben je?

Je bent niet alleen!

Ik heb ook eetbuien en braak daarna.. 

De eetstoornis doet mij ook vaak eenzaam voelen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aniek_6

Hey,

ik heb nog nooit hulp gezocht maar voel me niet vertrouwd genoeg bij anderen om het tegen hen te zeggen. Ben nu 17 begon rond m’n 15e. Aanleiding is altijd geweest dat ik bang ben te dik te worden en dan denk dat ik niks meer voorstel als ik dik ben

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Wat verdrietig dat je het niet aandurft om het tegen anderen te zeggen, wat maakt dat je zo worstelt met het vertrouwen? Heb je hier nare ervaringen mee? 

Dus als ik het goed begrijp ben je begonnen met minderen met eten omdat je niet wilde aankomen? Of was het ook de reden om gewicht te verliezen? 

Spelen er eigenlijk meerdere problemen bij je? Waar loop je tegenaan in je leven? 

Hoop vragen, hihi sorry! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]

@Aniek_6 Allereerst welkom hier! Goed dat je, ondanks dat je het spannend vind om hier over te praten, hier komt delen waar je tegenaan loopt. Ik kan me voorstellen dat deze strijd die je met niemand durft te delen je ook een heel eenzaam gevoel geeft. Voel je vrij om daarover ook hier te delen en misschien wat steun/herkenning te kunnen ontvangen. 

Hoe zou je het vinden om die dingen waar je tegenaan loopt bijvoorbeeld met de huisarts te bespreken? Die staat misschien niet zo dicht bij je als de mensen om je heen, maar zou wel met jou kunnen kijken naar hoe jij hier mee om zou kunnen gaan. Of zou het juist helpen als je het met iemand bespreekt die heel vertrouwd voor je is? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aniek_6

Hey,

ik weet niet precies waar het vandaan komt maar ik kan niks van mn eigen problemen tegen anderen zeggen, krijg het niet over mn lippen en voel me ook niet prettig bij het feit dat andere mensen dingen over mij weten. 
het was in eerste instantie om gewoon op gewicht te blijven later is dat wel doorgeslagen in afvallen terwijl ik echt niet te veel weeg. 
Ik heb denk ik in de loop der jaren een idee ontwikkeld dat soms mensen mij alleen leuk vinden als mijn lichaam er goed uit ziet. Dat niemand mij meer ziet staan als ik dik ben. 

huisarts is wel iets wat ik overweeg maar ben bang dat die gewoon hetzelfde gaat zeggen als jullie en dat is met iemand over praten ofzo. Maar wil dat gewoon echt niet 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@Aniek_6 het gevoel dat je bij niemand je ware gevoelens en gedachten kwijtkan en durft lijkt me heel eenzaam :( Hoe is het voor je om hier op het forum te schrijven? 

De kans is idd groot dat de huisarts je zou willen doorverwijzen naar iemand om over je issues te praten. We adviseren dat van hieruit natuurlijk ook niet voor niets :) ik heb zelf de ervaring dat het heel erg kan helpen om te leren praten over wat er in je omgaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey
Op 15-2-2020 om 19:53 zei Aniek_6:

Hey,

ik heb nog nooit hulp gezocht maar voel me niet vertrouwd genoeg bij anderen om het tegen hen te zeggen. Ben nu 17 begon rond m’n 15e. Aanleiding is altijd geweest dat ik bang ben te dik te worden en dan denk dat ik niks meer voorstel als ik dik ben

Oef dan loop je al een tijd alleen rond hiermee. Wat eenzaam.

Hoe eerder je hulp zoekt, des te beter zijn kansen om te herstellen. Dat is een gegeven die ik vaak teruglees in publicaties over eetstoornissen. 

Dus daartoe zou ik je zeker willen aanmoedigen. Ik vind het supergoed van je dat je deze stap al gezet hebt. Om je hier aan te melden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Ik vind het erg verdrietig om te lezen dat je het niet aandurft om te delen met de mensen om je heen. Waar ben je bang voor? Wat is je grootste angst hierin? 

Ook ik vind het heel erg eenzaam klinken op deze manier, evenals dat ik me erbij aansluit dat het heel erg moedig is van je om je hier aan te melden en zo al wat te schrijven. Maak er ook gebruik van, de ruimte is er voor jou en er is altijd wel iemand die komt reageren. Je bent ons niet tot last, oké? 

Snap dat je het eng vind om naar de huisarts te gaan en zeker ook dat hij/zij zou zeggen dat je er met iemand over moet praten. Ik denk dat er eerder sprake zal zijn van hulp bij je eetstoornis dan dat je echt erover moet praten. Mag ik je vragen wat maakt dat je hier niet over praten wilt? 

Ik ben de eeuwige vragensteller haha, sorry, je hoeft niet overal op te reageren hoor! Maar je schrijft dat je de overtuiging kreeg dat men je leuk zou vinden en waarderen zou als je niet dik zou zijn. Hoe is je ervaring hier nu in? En hoe zie je dat bij een ander? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites