Spring naar bijdragen
Kiraaaatjuhhhhh

Aankomen na anorexia

Aanbevolen berichten

Kiraaaatjuhhhhh

Hey allemaal! HELP mij!

Ik heb twee vragen:
1. Blijf je bijkomen van een tijdens het herstel van anorexia? Of stopt de extreem snelle gewichtstoename op een gegeven moment?
2. Wordt je lichaam weer normaal tijdens het herstel? Of zijn er bepaald plekken op je lichaam die dikker worden dan voorheen? 

Alvast heel erg bedankt!!
Groetjesss

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
spike

Hoi Kira, als je lichaam vertrouwen kan hebben in een continue energietoevoer, zal het op een gegeven moment stabiliseren. Daarna zal de verdeling van gewicht over je lichaam ook goedkomen (in het begin komt het vooral op je buik om organen te beschermen).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Hee @Kira 

In het begin zal het wat sneller gaan, je lichaam is bang dat het weer een periode van ontzegging tegemoet zal gaan en is daardoor zeer spaarzaam met de binnen gekomen energie. Daarnaast is er ook sprake van maag-/darmvulling en vocht welke met het binnenkrijgen van voeding in je lichaam zit. Een tijdje terug schreef ik de vergelijking met het op de weegschaal gaan staan je gewicht zien en vervolgens mij een zak aardappelen van 5 kg in je armen nogmaals op de weegschaal te stappen. Logischerwijs weeg je dan je gewicht + die 5 kg. Zo zit het dus ook met het weer beginnen met eten. Het is geen letterlijke aankomen, maar het gewicht van de voeding zelf. 

Wat betreft de plekken waarover je schrijft. In het begin zal het meer op je buikzone aanzetten om op die manier de vitale organen te beschermen, uiteindelijk zal dit zich vanzelf weer meer gaan verdelen. Het is heel ingewikkeld om dit te ervaren, maar juist door door te zetten en vol te houden zal beide zichzelf weer gaan stabiliseren (en verdelen). Zou je het aandurven om door te pakken? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]

Welkom hier @Kiraaaatjuhhhhh. Wat maakt dat deze vragen voor jou zo spelen? Is dit iets waar je bang voor bent? 

Ik sluit me aan bij de reacties hierboven, maar wil er ook bij zeggen: ieder lichaam is anders en dat geldt ook voor eetstoornisherstel. Ik hoop dat je durft te gaan vertrouwen op je lichaam en herstel een kans durft te geven. Wat maakt dat je zo bang bent voor het aankomen & lichaamsverandering, weet je dat zelf?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites