Spring naar bijdragen
SvH16

In hoeverre kom je er helemaal vanaf?

Aanbevolen berichten

SvH16

Beste @Ce.

Op 20-7-2020 om 09:06 zei Ce.:

Ja bijzonder hé, het blijft mij ook altijd weer intrigeren hoe ontzettend 'intelligent' het menselijk lichaam is en hoeveel overlevingsmechanismen het heeft en inzet. 

Zeker! Soms erg fijn maar soms ook erg lastig. Maar we blijven leren hoe hiermee en met ons zelf om te gaan. Tenminste dat is mijn streven.

Wauw wat ontzettend fijn hoe het bij de huisarts is gegaan! Ben helemaal opgelucht en blij het te lezen, zo zorgzaam en goed. Zulke mensen zijn goud waard! 

Zeker, ik ook! Ik ben haar ontzettend dankbaar! 

Juist dan heb je zoveel behoefte aan je psycholoog hé? Rot dat dat nu net samenvalt met haar vakantie, wanneer is ze weer terug? 

Goed plan om het in ieder geval te proberen bij de praktijkondersteuner, ik hoop dat je bij hem/haar terecht kunt en dat het je wat steun mag bieden. 

Kunnen wij je eventueel nog helpen de komende weken? 

Ja klopt, juist in de periodes wanneer je de hulp het hardste nodig hebt, is er niemand beschikbaar. Ik heb geen idee wanneer er weer meer praktijkondersteuners zijn bij de huisarts, maar mijn psycholoog is op vakantie voor 7 á 8 weken en dat is precies de wachttijd voor de GGZ kliniek waar ik in behandeling ga. Dus helaas heb ik het laatste gesprek bij de psycholoog al gehad (aangezien je niet bij twee tweedelijns zorginstellingen in behandeling mag). 

Wat mij denk ik het beste zou helpen is wat we nu al doen, af en toe berichten. De laatste tijd ben ik erg druk met mijn stage en werk dus ik heb ook niet veel tijd voor veel contact. Maar het af en toe updaten vind ik erg prettig! 

Heeft een van jullie trouwens ook ervaring met het weg krijgen van een 'interne pestkop'? Zo noemde mijn psycholoog het en ik vind het wel passend. Als je jezelf in je hoofd met regelmaat afkraakt voor dingen die je beter had kunnen doen of niet had moeten doen, zoals de naam al wel suggereert.

Liefs

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Hee @SvH16

Dat die beschermingsmechanismen ook ingewikkeld zijn (soms) kan ik me voorstellen. 

Oei, wat rot dat dat nu zo samenvalt, de wachttijd en de vakantie van je psycholoog. Je bent altijd welkom hier hé!

Mag ik vragen wat voor stage/werk je eigenlijk doet? 

Op 25-7-2020 om 19:26 zei SvH16:

Heeft een van jullie trouwens ook ervaring met het weg krijgen van een 'interne pestkop'? Zo noemde mijn psycholoog het en ik vind het wel passend. Als je jezelf in je hoofd met regelmaat afkraakt voor dingen die je beter had kunnen doen of niet had moeten doen, zoals de naam al wel suggereert.

Ja, dat is heel erg herkenbaar! Naar dat je hier zo mee worstelt! 
Wilde je graag weten hoe anderen/wij daarmee om gaan of is de (h)erkenning al voldoende voor je? :) 

Liefs

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
Op 25-7-2020 om 19:26 zei SvH16:

Heeft een van jullie trouwens ook ervaring met het weg krijgen van een 'interne pestkop'? 

Ja :) wat zou je erover willen weten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites