Spring naar bijdragen
Mandyhelfrich

Terugval

Aanbevolen berichten

Mandyhelfrich

Heyy allemaal, 

Ben al een tijdje niet meer actief geweest op dit forum, omdat het eigenlijk best wel goed ging met mij. Nu merk ik dat het sinds een paar weken weer slechter gaat doordat er een hoop onzekerheden en spanningen zijn in mijn leven zoals het corona virus, een eventuele woning voor mezelf, veel spanningen thuis. Nu merk ik dat mijn eetstoornis weer erg loopt te trekken aan me, en eigenlijk zou ik niet meer willen eten om bepaalde gedachtes/emoties niet te voelen. Daarnaast gaat het ook slechter met mijn depressie, begin weer heel somber te worden, nergens meer zin in hebben en veel suïcidale gedachtes en plannen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blueeyes

Wat naar om te horen dat het allemaal even niet zo lekker gaat... dat virus brengt en hoop ellende met zich mee :(

Zijn er mensen met wie je kunt delen dat het nu minder goed gaat? Die je kunnen steunen in wat je nodig hebt? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Welkom (terug) @Mandyhelfrich 

wat naar dat je merkt dat je aan het terugvallen bent, je schrijft dat het veel te maken heeft met onzekerheden en spanningen. Merk je dat het is begonnen na het gebeuren omtrent het virus of was het daarvoor eigenlijk wel al aanwezig? 
Ik lees dat er meerdere dingen spelen. 

Ik heb dezelfde vraag als blueeyes, zijn er mensen die je nu om hulp en steun kunt vragen? Met hen praten over wat er speelt nu? 

Wat kunnen wij voor je doen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Blueeyesik heb zeker wel mensen waarbij ik me problemen kan delen, doe dit alleen niet omdat ik niet wil dat ze zich zorgen gaan maken 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Ce.Het is al eerder begonnen dan toen het virus hier was. Heb al een aantal weken last van een terugval. Wat jullie voor me kunnen doen, denk gewoon advies geven hoe hiermee om te gaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]

Wat goed dat je jezelf hierin serieus neemt Mandy en dat je ons ook om advies vraagt.

Als ik je berichtje lees, klinkt het alsof er best veel gaande is wat ook veel onzekerheid met zich meebrengt. Klopt dat? 

Ik kan me voorstellen dat in zo'n onrustige tijd de eetstoornis zich weer 'aanbiedt' als vlucht, maar ik gun het je ook dat je daar weerstand aan kunt bieden en dat je een andere manier kunt vinden om hier mee om te gaan. Zoals het delen van wat er speelt met de mensen om je heen... denk je niet dat zij het fijn zouden vinden als ze jou kunnen helpen en het liever nu horen dan als het misschien straks nog minder goed met je zou gaan? 

Een advies.. ik denk toch echt praten, en delen wat er in je hoofd omgaat de laatste weken. Daarnaast ben ik wel benieuwd wat jou heeft geholpen de vorige keer. Je schreef dat het best wel goed met je ging, wat fijn! Wat heeft jou toen geholpen dat het beter ging en zou dat je nu misschien ook kunnen helpen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Ilse]ik ben hiervoor paar keer opgenomen geweest voor die suïcidale gedachtes en plannen. Daarna heb ik intensieve na traject gehad, daar heb ik toen wel veel aan gehad 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
3 uur geleden zei Mandyhelfrich:

@Blueeyesik heb zeker wel mensen waarbij ik me problemen kan delen, doe dit alleen niet omdat ik niet wil dat ze zich zorgen gaan maken 

Waarom wil je dat niet?

Hoop dat je er toch gebruik van maakt! Het zou zonde zijn als je, door geen hulp te vragen in je omgeving, juist verder terugvalt. En dan gaan ze zich alsnog zorgen maken om jou.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]
3 uur geleden zei Mandyhelfrich:

@Ilse]ik ben hiervoor paar keer opgenomen geweest voor die suïcidale gedachtes en plannen. Daarna heb ik intensieve na traject gehad, daar heb ik toen wel veel aan gehad 

Wat in dat na traject heeft jou toen geholpen? Zijn er dingen die je toen geleerd hebt of waar je toen veel aan had, die je nu ook zou kunnen inzetten? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Ilse] wat mij voornamelijk heeft geholpen is het praten erover met professionals.

@Jessie ik weet ook eigenlijk wel dat het beter is om er over te praten, maar het doen is voor mij erg lastig ik wil niet dat een ander zich zorgen gaat maken om mij. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
31 minuten geleden zei Mandyhelfrich:

ik weet ook eigenlijk wel dat het beter is om er over te praten, maar het doen is voor mij erg lastig

Wat zou het je aan positieve dingen kunnen opleveren als je dit toch probeerde te doen?

En van de andere kant: stel dat iemand zich inderdaad zorgen gaat maken om jou, wat is daar zo erg aan? Het valt me op dat je een paar keer zegt dat je dat niet wil. Kun je die angst eens uitschrijven? 

Als ik hulp vraag, dan maakt iemand zich zorgen over mij.

Als iemand zich zorgen maakt over mij, dan ...

Als ..., dan ...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Jessie ik ben nu bezig met een woning voor begeleid zelfstandig wonen, maar als andere er achter komen dat het slechter met mij gaat dan ben ik bang dat ze er alles aan gaan doen om te zorgen dat ik die woning niet meer kan krijgen, en ik weet ook dat dit onrealistische gedachten zijn. Waar die angst vandaan komt is dat ik het delen dat het met mij slechter gaat zie als falen waardoor ik het dus niet graag deel met andere 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@Mandyhelfrich dapper dat je het hier wel deelt! Wat ben je streng voor jezelf. Iedereen heeft wel eens hulp nodig, ook mensen zonder eetstoornis of andere problematiek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

@Mandyhelfrich maar als je het niet deelt en het blijkt daar ineens heel slecht te gaan, heb je dan niet een zoveel groter verlies (zelf) en faalgevoel dan als je NU ingrijpt, de verantwoordelijkheid neemt en dit ook aantoont om te zorgen dat je straks ook zo goed mogelijk zelfstandig kan gaan wonen? 

wat maakt dat het voor jou als falen voelt als je zou delen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Ce. Ik heb eigenlijk geen idee wat het maakt dat hhet voor mij als falen voelt, in mijn gezin werd er nooit echt over problemen gepraat en denk dat het vanuit daar een beetje komt 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Verdrietig dat daar nooit echt de ruimte voor is geweest, maar kan me voorstellen dat dan voor jou als 'normaal' voelt en er diep ingesleten zit. 
Zou je het ergens wel willen, los van alle veroordelingen die je erover naar jezelf hebt? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Ce. Ik zou het zeker wel willen, maar inderdaad dat normaal gevoel is er heel sterk ingesleten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Misschien is het een idee om het in stapjes te verdelen, is er iemand bij wie je je het meest vertrouwd voelt en die je eventueel hierover zou kunnen/durven vertellen? 
(Zonder dat dat meteen hoeft)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Ce. Er zijn zeker wel mensen die ik vertrouw, tot nu toe heb ik het wel vertelt aan me hulpverlening, daarnaast vertrouw ik me familie ook wel maar vind het juist het lastigst om het met familie te delen en daarnaast ook nog wel een paar goeie vriendinnen die ik vertrouw 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Heeft het stukje van je familie dan ook weer te maken met dat dat er nooit heeft mogen zijn? 

Dapper dat je het toch wel  hebt gedeeld, hoe hebben zij gereageerd en kunnen zij je ook helpen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Ce. Ja denk dat het inderdaad daar wel mee te maken heeft.

Me behandelaar reageerde opzich wel goed, ze benoemde dat ze het heel goed vond dat ik me problemen wel bij haar bespreek, maar schrok er ook wel van. Heb voorlopig wat meer telefonisch afspraken ivm het corona virus mag het niet meer face to face contact zijn, wat ik wel jammer vind, vind zelf face to face contact wel prettiger. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

@Mandyhelfrich Beetje verlate reactie, maar dapper dat je het wel hebt uitgesproken. Fijn dat je wel wat extra telefonische ondersteuning krijgt, hoe is het nu met je? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Ce. Het gaat nogsteeds hetzelfde gelukkig nog niet verslechterd. Ben nu wel uit me ritme door dat de tijd een uur vooruit is gegaan, maar daar heb ik altijd last van gehad. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Fijn om te lezen, keep up the good work! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites