Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Anoniem21

Hallo allemaal,

ik worstel de laatste tijd met bingeating  en wou graag hier mijn verhaal delen omdat ik geen mensen in mijn omgeving heb die dit ook hebben of weten wat het is, ik zou ook graag tips ontvangen van mensen die hier ervaring mee hebben.

Voor mij begon het vorig jaar rond de kerst dat ik steeds meer begon te eten. Toen dacht ik nog 'ach het zijn de  feest dagen en dan hoor je ervan te kunnen genieten', ik ben nu op het punt dat ik 2 keer zo veel eet als vroeger en door blijf eten na een maaltijd, Ik voel me daarna dan erg schuldig en onzeker maar als ik niet eet dan blijf ik er over na denken en word ik  erg onrustig. Ik ben nu 4 kilo aangekomen en ben erg bang dat ik nog meer aankom ( en al helemaal omdat het zo weer zomer is ). Ik haal sowieso geen snoep of snacks in huis en eet altijd gezond en vegetarisch, maar als ik zo'n bui heb ga ik gewoon maar yoghurt met musley of wat boterhammen en fruit weg werken, net zo lang tot mijn maag echt heel vol zit en hard aan voelt. Ik voel me ook helemaal niet meer lekker in mijn vel en ben constant heel bewust van mijn overgewicht. Ik pas bijna al mijn kleding niet meer en wil hier echt graag wat aan doen. Ik heb al wel vaker geprobeert minder te eten en te stoppen wanneer ik geen trek meer hoor te hebben maar blijf toch terug vallen in eetbuien, ik hoop van jullie te horen, 

Groetjes N. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Welkom hier!

Wat rot dat je zo'n last van eetbuien hebt! Kan me voorstellen dat "gewoon" op tijd stoppen met eten niet lukt. Dat is juist net het probleem. 

In mijn ervaring zit er eigenlijk altijd iets anders achter als iemand de controle over zijn/haar eetgedrag kwijt is. Iets wat niets met eten te maken heeft. Bv nare gebeurtenissen in het verleden, of bv veel stress of andere heftige emoties ervaren in je leven. Denk je dat dat bij jou ook zoiets zou kunnen zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

Heel herkenbaar. Mijn deur staat open als je het er eens over wilt hebben. Stay strong 💜

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Welkom hier.

Wat naar en verdrietig dat last hebt van dit eetprobleem.

Weet dat je niet alleen bent. 

Goed dat zoekt naar lotgenoten contact. Dat kan zo fijn zijn.

Ik heb ook eetbuien (welke ik compenseer). Herken de onweerstaanbare drang.

Heb je al eens eerder hulp gezocht?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Welkom op het forum, verdrietig dat je hier zo mee worstelt, heb je voor jezelf een idee waar de eetbuien uit voort kunnen komen? 

Hoop dat je hier de steun kan vinden die je zoekt! 

liefs 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Juditha

Welkom hier. Wat naar om te horen dat je zo worstelt. Ik heb zelf op het moment ook weer last van eetbuien (ik slinger tussen eetbuien en restrictie perioden). Heel lastig inderdaad. Voor mij zit er altijd wel iets achter, herken je dat bij jezelf ook? Ik hoop dat je hier je plekje vindt!

Liefs, Juditha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
79MM

Hoi, 

Wat vervelend dat je er zo'n last van hebt. 
Ik herken het helemaal hoor. Heb er momenteel ook veel last van. Ben sinds vorig jaar zo'n 20 kilo hierdoor aangekomen en zit zon 35 kilo boven m'n laagste gewicht van de afgelopen 3 jaar. Ben gewoon bang dat ik straks boven de 100 kilo uit kom, enkel en alleen door de eetbuien.
Ik herken ook wat je zegt over zo gezond mogelijk eten en niets in huis halen. Maar uiteindelijk gaat het toch weer mis en dan weer goed mis. 
Weet je hoe het komt dat je eetbuien hebt? Is er steeds hetzelfde wat er aan vooraf gaat? 
Misschien als je daar zicht op hebt kun je iets gaan proberen om het te voorkomen. 

Sterkte er mee. Je mag me altijd een berichtje sturen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites