Spring naar bijdragen

Lichamelijke klachten door eetstoornis

79MM
 Share

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Cor13n:

Heftig zeg! Heel veel sterkte nog xx

*ik denk dat je je berichtje in de "community" had willen plaatsen? Dit topic is aangemaakt door 79MM en gaat in principe over haar. Het heeft alleen dezelfde titel, dus dat is wat verwarrend. 

Sorry :(

Wil je dat citaat uit je bericht halen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-4-2020 om 10:07 zei 79MM:

Een dag is nooit verpest. Ook nu gewoon vol goede moed opnieuw beginnen.

En dit is zo waar! Mooi dat je dit benoemd en dat de rest van de dag ook redelijk goed is gegaan. Als ik je berichtjes lees, lees ik echt de strijd die je steeds in je hoofd hebt met het eten en ben je best wel streng voor jezelf, ik hoop ook dat je daar snel wat meer rust in mag krijgen en minder last hebt van die gedachten de hele dag door. En op je berichtje bovenaan de pagina: je mag hier zeker delen hoe het met je gaat! Ik hoop dat het je ook wel oplucht en steun geeft :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ilse]:

En dit is zo waar! Mooi dat je dit benoemd en dat de rest van de dag ook redelijk goed is gegaan. Als ik je berichtjes lees, lees ik echt de strijd die je steeds in je hoofd hebt met het eten en ben je best wel streng voor jezelf, ik hoop ook dat je daar snel wat meer rust in mag krijgen en minder last hebt van die gedachten de hele dag door. En op je berichtje bovenaan de pagina: je mag hier zeker delen hoe het met je gaat! Ik hoop dat het je ook wel oplucht en steun geeft :)

Het is ook zeker de strijd in m'n hoofd. en streng..... dat zeggen idd wel meer mensen maar zo ervaar ik het zelf niet. Dat zal wel komen omdat ik niet anders gewend ben. 

Fijn dat ik het ook niet nog neer mag zetten. Het helpt me wel om het gewoon even ergens kwijt te kunnen. Ik zou het ook in een schriftje kunnen schrijven maar dit is toch anders. 

Overigens is het vanmiddag toen ik alleen thuis was goed gegaan alleen nu is het al weer heel zwaar. Ik merk dat ik tussen kastjes heen en weer loop. Nu nog zonder wat te nemen maar de onrust is er. Zelfs een oude fout die mn man doorhad weer gemaakt. Gezegd dat we eigenlijk nog boodschappen nodig hadden of hij dat even kon halen. 1) dan kon de eetbui al beginnen en ik al een keer braken en 2) er kwam ook al de vraag of hij niet wat lekkers mee kon nemen.
maar gelukkig had hij het door voordat ik het door had. 
Zo misschien maar naar bed gaan. dan is het gevaar geweken. 

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dat naar bed gaan werd uitgesteld omdat er een kind naar beneden kwam. M'n man liep alvast naar boven, kind terug naar bed en dan gaat het mis. Dan doe ik nog zo m'n best en wil al naar boven lopen maar uiteindelijk keer ik dan toch om en heb een vrij grote eetbui gehad in amper een half uur tijd met echt hele foute dingen.

Spoiler

Gewoon een half paasbrood met spijs en halve ontbijtkoek met pindakaas en hagelslag erop en de rest van het pak hagelslag ook maar opgegeten  en een zak drop die een van de kinderen had gekregen op. Niet gebraakt maar dat van de drop vind ik het ergste. Dat ik gewoon zo'n slechte moeder ben dat ik snoep van de kinderen opeet.

Ik haat mezelf dan zo. Heb maar gelijk een fles water mee naar bed genomen anders moet ik straks naar beneden. 

Zelf zo stom zijn je lichaam zo te verkloten. Verstandelijk weet ik het heel goed maar de praktijk is zo anders.

Nu misselijk in bed liggen en proberen te slapen. Die interne criticus uit zetten. Morgen weer een dag. Hij ging bijna helemaal.goed. 

• Sad 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje andere ochtend dan normaal. Ik werd om 7.45 (wakker) gebeld en het was de diabetesverpleegkundige van de huisarts. Er was om 8.30 iemand uitgevallen. Of ik toevallig al ontbeten had en zo nee, of ik dan tijd had om om 8.30 langs te komen. 
Uhm... ja dat moet ik redden, nee ik heb nog niet gegeten. Of ik ook nog even 2 bh met zoetigheid mee wilde nemen en of ik tijd had voor een afspraak van ongeveer een uur. 

Dus ik snel gedoucht, kleren aan (voorgevoel die gaan wegen dus dunste jurkje met panty) boterhammen gesmeerd en om 8.28 was ik in de praktijk. Net op tijd :) 

Ze zei dat we wel op woensdag konden wachten, dan konden prikken en dan beleid bepalen maar dat het haar handig leek omdat er nu iemand uitgevallen was elkaar snel te zien om gewoon even te kijken hoe het gaat en verder even te babbelen. 

Gelukkig is zij al jaren in de praktijk en was zij eerst gewoon assistente (is ze nog steeds, maar nu meer toegespitst op 1 soort zorg) dus ken ik haar al even en zij mij. 
Ze zei dat ze nu eerst nuchter nog een keer wilde prikken, dan hoef ik woensdag niet te komen (HELP maar die eetbui van gister schoot door m'n hoofd) en dat ze normaal dan iemand iets laat eten en thee met suiker geeft op een eerste afspraak en na ruim een uur nog een keer meet en dan haar praatje doet en dan de rest van de onderzoeken gaat doen zoals wegen. 
Dan komt hier het fijne van iemand die A) goed is in z'n vak en inlevingsvermogen heeft en b) iemand die je kent. Ze stelde voor om gelijk te wegen want ze kon zich voorstellen dat het al lastig was en helemaal als ik nog eerst iets te eten en drinken kreeg. 

Spoiler

dat was dus helemaal kut want ik zat met m'n lichtste kleding aan op 97,3 bij 1,65 dus bmi van 35,7
Waar ik vorige week nog op 94,9 zat en bmi van 34,9

Dat was dus ding 1 wat niet echt super was. Nou weet ik wel dat het bij iedereen elke dag scheelt maar deze schommeling is geen schommeling meer maar gewoon weer aangekomen zijn wat dan ook wel weer te verklaren is met mijn eetpatroon. 

Verder had ze ook nog mijn buikomtrek gemeten en mijn bloeddruk en dus mijn glucose nuchter en ik zal in de spoiler ook gelijk zetten wat het na ruim een uur was. 

Spoiler

Even hier in want als ik terugkijk hier wil ik niet gelijk geconfronteerd worden met alles maar over een tijdje wil ik wel kunnen zeggen, kijk, toen was het xx en nu xx dus ik ben wel vooruit gegaan. 

ik zat dus nuchter op 8,1 en na ruim een uur op 13,1

buikomvang 106 cm

vet% van 39%

bloeddruk. ik weet het niet meer precies maar hij was iets verhoogd. ik dacht 136/87 maar durf dat niet meer met zekerheid te zeggen. 

Al met al was het dus behoorlijk shit. 

Ik zei nog dat het vast hoger was door die eetbui van gisteravond (daar hadden we het al over gehad) maar zij zei dat het dan elke keer een excuus zou kunnen zijn maar het feit is dat het nu weer zowel nuchter als na iets eten te hoog is en je normaal na zo'n 1,5 tot 2 uur meet want dan is het op zijn hoogst en ik er nu al overheen zit.
Ze belde of ze even bij de huisarts zelf binnen mocht lopen om iets te overleggen. Ze kwam terug met de huisarts en ze zeiden dat het niet mee de vraag was of maar dat ze nu wel met zekerheid kunnen zeggen dat er sprake is van DM2. 
Dus even dikke tranen en een ander begin van de week want ik zou 8 uur relaxed opstaan om de kids om 9 uur te kunnen helpen maar dan zit je bij de huisarts en hoor je dit. 

Ben nu vooral boos op mezelf. Ik spreek woensdag de huisarts met videobellen en dan gaan we de metformine opstarten. Zij vond dat het niet verantwoord was om nog te gaan kijken of beter eten en afvallen de waardes naar beneden zouden brengen. daarvoor zijn ze toch echt te hoog. Het had een keer toeval kunnen zijn dat het te hoog was, maar dat blijkt dus geen toeval maar structureel te zijn. 

Later even verder. 

nogmaals, sorry dat ik het hier tik maar ik weet even niet waar anders en moest het even kwijt.

• Sad 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@79MM Wat mij betreft is de sorry nergens voor nodig, ik vind het knap dat je het hier deelt en ben blij om te lezen dat het je wat helpt om het hier kwijt te kunnen. Het zal misschien niet altijd zo zijn dat iemand er direct op kan reageren, maar weet dat je hier mag schrijven en dat je niet te veel bent. 

Het klinkt alsof je door een hectische tijd gaat.. en nu met de diagnose die je natuurlijk liever niet had willen hebben, kan ik me voorstellen dat het allemaal wel even binnen komt. Ik ben blij dat je wel een vriendelijke assistente hebt met inlevingsvermogen. Hoe is dat thuis met je man? Steunt hij je ook hierin en durf jij hem om steun te vragen?

Het kan zijn dat je het hier al eerder hebt gedeeld, ik ben het even kwijt, maar hoe zit het met hulp voor de eetbuien en wat daar achter zit? Heb je het daar met de huisarts ook nog over gehad, nu je lichaam wel vervelend signalen ook begint af te geven? Als je deze vraag al vaker hebt gehad en er ff niet op wilt reageren, voel je vrij hoor. Jouw plekje ;)

Sterkte en hou je taai! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heftig, confronterend om zo met je mee te lezen en mee te leven.

Goed dat je het van je af schreef hier, maar begrijp ook dat je het nu even wilt laten.

Dat het een plekje moet krijgen allemaal. 

Heel veel sterkte 😘

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Ilse]:

@79MM Wat mij betreft is de sorry nergens voor nodig, ik vind het knap dat je het hier deelt en ben blij om te lezen dat het je wat helpt om het hier kwijt te kunnen. Het zal misschien niet altijd zo zijn dat iemand er direct op kan reageren, maar weet dat je hier mag schrijven en dat je niet te veel bent. 

Het klinkt alsof je door een hectische tijd gaat.. en nu met de diagnose die je natuurlijk liever niet had willen hebben, kan ik me voorstellen dat het allemaal wel even binnen komt. Ik ben blij dat je wel een vriendelijke assistente hebt met inlevingsvermogen. Hoe is dat thuis met je man? Steunt hij je ook hierin en durf jij hem om steun te vragen?

Het kan zijn dat je het hier al eerder hebt gedeeld, ik ben het even kwijt, maar hoe zit het met hulp voor de eetbuien en wat daar achter zit? Heb je het daar met de huisarts ook nog over gehad, nu je lichaam wel vervelend signalen ook begint af te geven? Als je deze vraag al vaker hebt gehad en er ff niet op wilt reageren, voel je vrij hoor. Jouw plekje ;)

Sterkte en hou je taai! 

Reageren hoeft ook niet hoor. ik ben gewoon blij dat ik het van me af kan tikken. Ik ben alleen bang dat ik dan teveel ruimte inneem en teveel schrijf waardoor het mensen irriteert terwijl het er voor zorgt dat m'n spanning een beetje kan zakken. 
Het is zeker even hectisch. M'n man weet wel dat ze er naar kijken en dat er dingen niet goed gaan maar hij weet niet precies hoe het zit. Ik heb gezegd dat ze nog twijfelen maar dat ik wel op moet passen enz. Van de eetbuien weet hij vrij weinig. Ik kan alle steun aan hem vragen maar durf het niet. Nou ja, wil hem er ook niet mee lastig vallen
Ik ben aangemeld bij een eetstoorniskliniek. We weten grotendeels wat er achter zit. dat heeft met vroegkinderlijk trauma te maken. ik heb al 2x eerder een opname gehad maar val toch elke keer weer terug. 

2 uur geleden zei Linsey:

Wat heftig, confronterend om zo met je mee te lezen en mee te leven.

Goed dat je het van je af schreef hier, maar begrijp ook dat je het nu even wilt laten.

Dat het een plekje moet krijgen allemaal. 

Heel veel sterkte 😘

dank je. het is idd even heftig terwijl het opzich niet iets bijzonders is maar ik was er gewoon 0,0 vanuit gegaan dat ik nu al DM2 zou kunnen hebben. Dat is iets voor mensen die hun hele leven al dik zijn. Ik vind mezelf dat ook al wel m'n hele leven maar ik heb moeten geloven dat dat niet zo was. maar dan heb ik dus al die tijd gelijk gehad. Anders had het toch nog nooit gekund dat het nu al zo beschadigd is dat systeem. 100 vragen en gedachtes volledig gevoegd door de eetstoornis. Zo boos op mezelf dat ik zo zwak ben geweest weer een klote eetbui te hebben enz. 

2 uur geleden zei Ce.:

Ik heb even niet zoveel concentratie, maar ik kom snel lezen @79MM 

Wil in ieder geval zeggen dat je zoveel mag schrijven als je nodig hebt, dat is oprecht oké en daar hoef je je nooit voor te verontschuldigen. 

Take care 😘

Lief dat je toch even schrijft. Denk vooral aan jezelf! 

1 uur geleden zei spike:

Sterkte met alles @79MM

Thnx lief :) 

Ik wilde nog verder tikken maar weet nu niet meer wat ik wilde tikken. Ik snap gewoon niets van m'n hoofd. in plaats van dat ik er alles aan doe om af te vallen is het ook weer zo lastig. de eetdrang is zo hoog. Boodschappendoen is een hel. Het lijkt wel of iedereen me aankijkt als dikzak. Ik ben nu nog maar voor 1 ding bang

Spoiler

Dat ik nog een keer of 2 een grote eetbui heb en dan over de 100 kilo weeg. Ik weet gewoon niet hoe ik dat moet trekken. Je zou het als motivatie kunnen zien maar het werkt eerder omgekeerd. 

Ik laat het hier even bij. m'n bed opzoeken. Proberen te slapen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier schrijven, afleiding zoeken, straks zeggen het is goed gegaan, duidelijk zijn naar mezelf en zeggen waarom ik het niet wil

Inmiddels ben ik weer terug in bed. De zak paaseitjes die we hadden om te verstoppen is leeg. 

Ik kon niet in bed blijven

Spoiler

Kon al niet in slaap vallen want zodra ik mijn ogen dicht deed zag ik hem weer voor me, wat hij bij mij deed. 

Toen ik uiteindelijk in slaap viel bijna gelijk een nachtmerrie. De pijn weer vielen en weer hem voor me zien

Ik kom er niet meer tegen en liep eigenlijk zonder dat ik het door had maar de keuken

Daar at ik de zak met paaseieren leeg.

Toen ik doorhad wat ik deed kon ik gelukkig stoppen. 

Ik lig nu in bed. De eetdrang nog mega hoog. De beelden zijn gelukkig weg. Nu moet ik blijven liggen. Niet terug naar beneden en verder eten. Ben nu vooral boos op mezelf. Hoe kan ik zo stom zijn dit te eten. Het is ook allemaal mijn eigen schuld. Ik ben een gigantische slappeling. 

Ergens overdag zet ik neer dat het goed is gegaan. Nu blijven liggen en proberen te slapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een keer een positieve reactie. Het is gelukt geen eetbui te krijgen vannacht.

Doel voor vandaag de 3 hoofdmaaltijden netjes eten. Tot nu toe gelukt. Ontbijt en lunch volgens afspraak gegeten. 

Vrijdag heb ik een gesprek met de diëtiste. Benieuwd wat zij gaat zeggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten eerste: blijf vooral schrijven als dat je helpt. De meeste mensen op het forum vinden het lastig om die ruimte te pakken. Je hoeft niet bang te zijn dat het mensen irriteert: als iemand even geen zin/energie heeft om het te lezen, dan kan hij/zij er zelf voor kiezen dat niet te doen.

Ik ben blij te lezen dat je begeleiding krijgt bij het aanpassen van je eetpatroon en dat je gaat starten met medicatie. Zolang je nog zo worstelt met eetbuien, is het beter om op die manier je bloedsuikerspiegel stabiel te houden, zodat je lichaam geen onnodige schade oploopt. Daarnaast kun je, als het op den duur  lukt je eetpatroon stabiel te houden alsnog kijken of je de medicatie weer (deels) kunt afbouwen.

Tot slot hoop ik dat je ook iets meer mildheid voor jezelf mag gaan ontwikkelen. Je veroordeelt je eetgedrag in behoorlijk harde bewoordingen, terwijl ik ook lees dat het een heel duidelijke functie heeft en je nachtmerries hebt over bepaalde heftige gebeurtenissen. Heb je daar ook therapie/behandeling voor gehad? Want dat lijkt me cruciaal in het herstel van je eetstoornis.

Ik hoop dat de rest van de dag ook goed mag gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een lieve reactie, Elske. Tsja het is ook een lastige tijd om eetbuien aan te pakken. Merk nu zelf dat ik er ook meer last van heb. Zelfs als ik geen honger heb. Ga toch meer twijfelen aan relatie enzo.... teveel tijd om na te denken en geen zumba om even in de muziek en dans op te gaan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Elske:

Ik ben blij te lezen dat je begeleiding krijgt bij het aanpassen van je eetpatroon en dat je gaat starten met medicatie. Zolang je nog zo worstelt met eetbuien, is het beter om op die manier je bloedsuikerspiegel stabiel te houden, zodat je lichaam geen onnodige schade oploopt. Daarnaast kun je, als het op den duur  lukt je eetpatroon stabiel te houden alsnog kijken of je de medicatie weer (deels) kunt afbouwen.

Bedankt voor je reactie Elske
Het voelt alleen zo dubbel. Ik wil geen medicatie slikken maar misschien is dat het wel niet onder ogen willen zien. Ik voel me nog dikker als ik die medicatie slik. dat iedereen kan zien (nee, natuurlijk ziet niemand iets) dat ik zo stom ben geweest mezelf zo dik te vreten en daar nu last van te hebben. Als ik nou gewoon "even" met die eetbuien stop dan is er geen probleem meer. Ook ben ik bang dat als ik eenmaal medicatie ga slikken 

7 uur geleden zei Elske:

Tot slot hoop ik dat je ook iets meer mildheid voor jezelf mag gaan ontwikkelen. Je veroordeelt je eetgedrag in behoorlijk harde bewoordingen, terwijl ik ook lees dat het een heel duidelijke functie heeft en je nachtmerries hebt over bepaalde heftige gebeurtenissen. Heb je daar ook therapie/behandeling voor gehad? Want dat lijkt me cruciaal in het herstel van je eetstoornis.

Ik hoop dat de rest van de dag ook goed mag gaan!

Heb wel traumatherapie gehad maar er ligt nog veel. Wil daar nu even niet op ingaan. Je hebt wel helemaal gelijk dat dat ook aangepakt moet worden want er zit ook een groot deel trauma wat de eetstoornis in stand houdt. 

3 uur geleden zei spike:

Wat een lieve reactie, Elske. Tsja het is ook een lastige tijd om eetbuien aan te pakken. Merk nu zelf dat ik er ook meer last van heb. Zelfs als ik geen honger heb. Ga toch meer twijfelen aan relatie enzo.... teveel tijd om na te denken en geen zumba om even in de muziek en dans op te gaan....

Wat vervelend Spike dat jij er ook mere last van hebt. ik dacht al dat het aan mij lag dat hetmet deze tijd te maken heeft. 

eind van de middag toch ook weer half misgegaan. Geen echte eetbui maar laat ik het noemen flink frustratie weg eten omdat er eten in het zicht lag, gepakt kon worden enz. Ik moet mezelf niet zo veroordelen maar ik heb er gewoon even geen grip op en dat frustreert me zo. Heb ook weer gebraakt terwijl ik dat juist probeer te voorkomen. 
Ik hoop dat de huisarts snel wat hoort over behandeling in een eetstoorniskliniek of ergens anders. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei 79MM:

Als ik nou gewoon "even" met die eetbuien stop dan is er geen probleem meer.

Is dat zo? Als ik door nu in mijn vingers te knippen jouw eetbuien kon laten stoppen, was er dan helemaal niets meer aan de hand? Was je dan gewoonweg gelukkig in alle facetten van jezelf en je leven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jessie:

Is dat zo? Als ik door nu in mijn vingers te knippen jouw eetbuien kon laten stoppen, was er dan helemaal niets meer aan de hand? Was je dan gewoonweg gelukkig in alle facetten van jezelf en je leven?

Dat ook weer niet. dan eerst nog heel veel afvallen en dat scheelt ook al een stuk. 
maar ik weet wat je bedoeld, er zijn dan nog steeds issues maar de 2 grootste dingen die me nu in mijn hoofd in de weg zitten zijn het mega dik zijn en de eetbuien. 
Dat het meer is weet ik wel daarom staat "even" ook tussen aanhalingstekens.

het zou gewoon al schelen als alles terug normaal was. Weer naar de sportschool kunnen, meer bewegen op je werk enzo. ik heb wel structuur in m'n dag maar toch. het is anders.

Net dus telefonisch consult met de huisarts gehad over de medicatie. Ze wil dat ik echt met 3x per dag 500mg metformine begin. Ze vond dat de waardes echt te hoog waren maar vooral snel stegen en lang hoog bleven. Soms schijn je te zien dat het wel een moment te hoog is maar dat het wel weer redelijk snel zakt. Vooral omdat dat nu niet het geval is wil ze dat ik het echt 3x per dag neem om schade in mijn lichaam te voorkomen. Ze weet dat ik het eigenlijk niet wil maar ze ook net als @Elske dat als de eetbuien stoppen en ik wel weer terug ga naar mijn setpoint er misschien wel medicatie af kan. Ze verwacht niet dat het nog gaat lukken er helemaal af te komen, oa door de jaren eetstoornis en mijn hele systeem wat sowieso al jaren van slag is. Zo eerlijk was ze wel. Maar dat het al mooi zou zijn als het naar 1 of 2x per dag kon ipv dat we het later moeten verhogen. Toch merk ik dat ik het nog steeds lastig vind. Misschien is het wel de confrontatie met wat al die jaren eetstoornis met je lichaam doet. Dat ik het zelf zo verpest heb. Ik moet oppassen dat ik me er niet te veel in mee laat slepen vandaag. M'n stemming wel goed houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei 79MM:

Misschien is het wel de confrontatie met wat al die jaren eetstoornis met je lichaam doet. Dat ik het zelf zo verpest heb. Ik moet oppassen dat ik me er niet te veel in mee laat slepen vandaag. M'n stemming wel goed houden.

Dat is erg confronterend idd! Ik vind het wel hard om te zeggen dat je het zelf verpest hebt..snap wel wat je bedoelt hoor, maar je verdient dit echt niet.

Mag je stemming soms ook minder zijn? Het is logisch, toch, dat dit besef veel met je doet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei 79MM:

Heb wel traumatherapie gehad maar er ligt nog veel. Wil daar nu even niet op ingaan. 

Dat hoeft ook niet hoor. Ik vroeg het me gewoon af, want werken aan een eetstoornis terwijl er niet aan de onderliggende oorzaken wordt gewerkt, is in mijn ogen dweilen met de kraan open. Ik hoop dat je daar ook hulp bij krijgt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jessie:

Dat is erg confronterend idd! Ik vind het wel hard om te zeggen dat je het zelf verpest hebt..snap wel wat je bedoelt hoor, maar je verdient dit echt niet.

Mag je stemming soms ook minder zijn? Het is logisch, toch, dat dit besef veel met je doet?

denk dat niemand het verdient maar het stomme is dat het nu wel heel erg zo voelt. 
ja, die stemming mag zeker minder zijn maar ik wil gewoon proberen te voorkomen dat ik te ver wegzak. 

2 uur geleden zei Elske:

Dat hoeft ook niet hoor. Ik vroeg het me gewoon af, want werken aan een eetstoornis terwijl er niet aan de onderliggende oorzaken wordt gewerkt, is in mijn ogen dweilen met de kraan open. Ik hoop dat je daar ook hulp bij krijgt!

Dat is wel de bedoeling alleen het is zo vervelend dat er niet gewoon 1 plek is waar je hulp kunt krijgen. Bij de eetstoornisbehandeling is er teveel persoonlijkheidsproblematiek, bij behandeling persoonlijkheidsproblematiek vinden ze dat er teveel eetstoornis en trauma is. Bij de traumabehandeling kreeg ik te horen dat er veel eetstoornis ingezet werd om te dempen en dat ze tegen persoonlijkheidsproblematiek aan lopen. Dus waar je ook binnen komt, je moet elke keer weer weg omdat de behandeling niet blijkt te passen.
Nu traumabehandeling doen terwijl er zoveel eetstoornis is wordt afgeraden want dan zou ik alles teniet doen door de eetstoornis in te zetten ook wil ik dat niet of gebeurt het geheel onbewust. 
Ik moet nu het eten eerst weer meer onder controle krijgen want anders kun je nergens in behandeling .

Net wel (voor het eerst) een mini klein gesprek met mn man gehad. Eetdrang is weer zo hoog. Het lukt gewoon voor geen meter om goed te eten. Al het eten in huis roept me. Ik heb dus gezegd dat de eetdrang zo hoog is en dat ik goed moet eten en boos ben op mezelf dat dat niet lukt .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een redelijk positief bericht tussendoor.

Maar 1 misstap vandaag want ik heb 40 paaseitjes achter elkaar op, maar verder "goed" gegeten ondanks dat het vanmiddag echt totaal nog niet lukte en ik daar zo van baalde alsnog alles goed binnengekregen. Dus uiteindelijk wel alle maaltijden gegeten, geen grote eetbui, geen dingen overgeslagen enz.

De paaseitjes voelen wel echt  als een mega  eetbui (geen idee of dat het is of subjectief) terwijl mijn eetbuien normaal heel veel groter zijn. Het voelde zo  want stoppen kon ik aan het begin niet en het moesten uiteindelijk 10 eitjes per kleur worden maar na 4 kleuren kon ik, hoe hoog de drang ook was wel stoppen. 

De klap komt vanaf ongeveer 30 minuten daarna. Dan ga ik me echt moe voelen, krijg ik.dorst enz. Misschien juist even goed dat dit gebeurde en een bevestiging dat ik echt de medicatie moet gaan slikken want ik heb weer een paar teststrips en ik zat 30 minuten na het aan de eitjes beginnen al weer op 12,6 en omdat ik eigenlijk niet wilde geloven dat het nog verder omhoog zou zijn gegaan keek ik 45 minuten later (dus totaal 1 uur 15 min na start eten) en zat ik al weer op 16,3.

Dus misschien hebben ze toch wel gelijk dat het iets sneller en hoger stijgt dan wat mooi zou zijn. 

Misschien was het verdriet dat het mis ging omdat ik daarna het eerste metformine tablet zou gaan nemen en dat ik de spanning op die manier weg at.

Maar daar niet te lang bij stil staan. Ik heb de hele dag "goed" gegeten, alle eetmomenten iets op en,.................... Ik heb niet gebraakt!!!!!!!

Dus ondanks alle paaseitjes vond ik.het voor nu goede eetdag. 

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jessie:

@79MM knap hoe je ermee omgegaan bent! Je hebt het tij toch weten te keren, dat is iets om trots op te zijn.

2 uur geleden zei Blueeyes:

Elke stap is er 1!!!

Dank jullie wel! Ik blijf m'n best doen en er voor vechten. 

Tot nu toe gaat het ook wel goed. Weegschaal viel mee vanmorgen voor zover dat kan (is nog een groot ding... minder gaan wegen) en dan is het "goed" eten een stuk makkelijker. 
Spanning is wel hoog, oa voor morgen omdat ik dan de eerste afspraak met de dietiste heb en omdat het de eerste keer is zien we elkaar toch "live" met de afspraak daarna alles via videobellen te doen. Dan komt toch die stem dat ik niet mag eten, morgen minder moet wegen want stel je voor dat ze gaat wegen enz. Opzich is dat niet nodig want ik ben deze week nog gewogen bij de POH dus ze kan prima dat gebruiken maar de angst dat het getal hoger is, is gewoon zo groot. 

ik ga het morgen zien. 

De opdracht voor vandaag is netjes op de goede tijden eten zonder moeilijke en gekke dingen die eetbuien uit kunnen lokken. 

Ik ga er weer voor. 

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.