Spring naar bijdragen
Saskia B

Overzicht webinars coronaserie

Aanbevolen berichten

Saskia B

Lieve allemaal, 

Het coronavirus heeft inmiddels al bijna een maand ons land in de greep. Een heftige periode, die voor mensen met (mogelijk) een eetstoornis misschien nog wel éxtra lastig is. Human Concern wil iedereen zo goed mogelijk helpen en aanvullende informatie verstrekken voor degene die hier behoefte aan hebben. Dit doen wij door middel van het geven van webinars. Dit zijn online chatsessies die in het teken staan van een bepaald thema omtrent corona en een eetstoornis. Een Ervaringsprofessional of Ervaringswerker van Human Concern geeft je graag advies en geeft antwoord op al je vragen!

Dus loop jij ten tijde van het coronavirus ergens tegenaan? Heb je misschien nu meer last van bewegingsdrang, neemt de innerlijke criticus de overhand of vind je de omgang met voeding nu een extra grote uitdaging door de omstandigheden? Doe mee met één van onze webinars die je hopelijk wat meer houvast bieden in deze moeilijke tijd. 

De eerstvolgende webinar is morgen, donderdag 9 april, waarbij onze Ervaringsprofessional en trainer van de Academy Hanneke van der Veeken van 16.00 tot 17.00 uur het thema Bewegingsdrang bespreekt.

Ga voor een overzicht van alle webinars naar onze website: https://humanconcern.nl/webinar-aanmelding/

We hopen jullie bij één van deze webinars te zien!

Liefs, Saskia

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blueeyes

Die webinar morgen ga ik zeker volgen!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DMV

Ik zou echt heel graag een webinar zien met het thema eetbuidrang. Juist nu met het vele thuiszitten, daar waar het altijd misgaat. Niet de sociale controle die er bijvoorbeeld op werk is. Nog meer opvallen in de supermarkt nu meer een volle winkelwagen. Hoe dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
79MM
38 minuten geleden zei DMV:

Ik zou echt heel graag een webinar zien met het thema eetbuidrang. Juist nu met het vele thuiszitten, daar waar het altijd misgaat. Niet de sociale controle die er bijvoorbeeld op werk is. Nog meer opvallen in de supermarkt nu meer een volle winkelwagen. Hoe dan?

Ik ook!

Eerst was het een verademing die lege supermarkten. Je kon niets kopen want er was niets en als je iets kocht keek iedereen in je karretje.
Nu bijna geen mensen in de winkel. Zelfscanner/met je mobieltje scannen bij AH, Je stopt het na het scannen gelijk in je tas, niemand ziet wat je neemt, niet die voorschutting bij de kassa en je loopt niet even bij de buren binnen met een flutsmoes omdat je het huis even uit wil. 
Wel een partner thuis wat spanning geeft, nog meer in het geheim moeten eten (oké je moet eigenlijk hulp vragen) enz. 

Het is al ingewikkeld maar nu helemaal

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka
Op 8-4-2020 om 16:21 zei Saskia B:

De eerstvolgende webinar is morgen, donderdag 9 april, waarbij onze Ervaringsprofessional en trainer van de Academy Hanneke van der Veeken van 16.00 tot 17.00 uur het thema Bewegingsdrang bespreekt.

Ga voor een overzicht van alle webinars naar onze website: https://humanconcern.nl/webinar-aanmelding/

Bah heb ik het weer gemist, kan het wat eerder en duidelijker aangegeven worden of een melding worden gemaakt? Misschien tags ook? Ik had hier namelijk  echt veel aan gehad mbt de bewegingsdrang, zoveel last van 😔 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka
Op 8-4-2020 om 21:24 zei Blueeyes:

Die webinar morgen ga ik zeker volgen!!

Heb je ‘m gevolgd en zo ja wat heb je eruit gehaald? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Saskia B

@DMV en @79MM dank jullie wel voor deze input! Daar zijn wij heel blij mee. We willen voornamelijk webinars geven over thema's die nu een grote rol/ blokkade spelen voor mensen met een eetstoornis, dus ik zal dit thema zeker voorleggen!

• Like 2
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Saskia B
12 uur geleden zei Rebekka:

Bah heb ik het weer gemist, kan het wat eerder en duidelijker aangegeven worden of een melding worden gemaakt? Misschien tags ook? Ik had hier namelijk  echt veel aan gehad mbt de bewegingsdrang, zoveel last van 😔 

Hoi Rebekka!

Wat jammer dat je het gemist heb! Je kan ook onze sociale media volgen (gewoon Human Concern). Op Instagram, Facebook en LinkedIn kondigen we altijd aan wanneer wij webinars organiseren en posten wij andere inspirerende en informatieve content m.b.t. eetstoornissen. Via de website staat nog een overzicht van webinars die binnenkort gepland staan: https://humanconcern.nl/webinar-aanmelding/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blueeyes

@Rebekka ja ik zal vandaag even kort de info die ik eruit gehaald heb in het topic zetten over bewegingsdrang :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka
2 uur geleden zei Blueeyes:

@Rebekka ja ik zal vandaag even kort de info die ik eruit gehaald heb in het topic zetten over bewegingsdrang :)

Dankje 🙏🏼

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blueeyes

@Rebekka en anderen.. vanmiddag om 17 uur is er weer een webminar!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka
50 minuten geleden zei Blueeyes:

@Rebekka en anderen.. vanmiddag om 17 uur is er weer een webminar!

Ah dankje voor de tag & reminder! 

Nou hopen dat ik niet in het ziekenhuis.. onder het mes lig 😐

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blueeyes
7 uur geleden zei Rebekka:

Ah dankje voor de tag & reminder! 

Nou hopen dat ik niet in het ziekenhuis.. onder het mes lig 😐

Het is net begonnen... Misschien geeft het je een beetje afleiding 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Mmm je moet je dan eerst helemaal aanmelden en zoon installeren etc. 

Waarom niet gewoon een link of via YouTube oid? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
79MM

Ik had zo graag gewild maar wij hadden onverwachte visite ivm de jarige morgen. visite die wel wat wilde komen brengen en bewust een dag eerder kwam zodat er niet teveel mensen zouden zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Saskia B
16 uur geleden zei Rebekka:

Mmm je moet je dan eerst helemaal aanmelden en zoon installeren etc. 

Waarom niet gewoon een link of via YouTube oid? 

Hoi Rebekka! Het is niet nodig om zoom te installeren of je aan te melden voor de webinars over corona en een eetstoornis. Elke middag van de webinar wordt er een link online op onze website gezet (https://humanconcern.nl/webinar-aanmelding/). Het enige wat je hoeft te doen is hierop te klikken, dan kom je automatisch in de webinar terecht:) 

Voor iedereen: houd onze website of sociale media goed in de gaten voor nieuwe webinars! Zo is er a.s. vrijdagmiddag een webinar over Lichaamsbeleving van onze Ervaringsprofessional Natasja Hannink!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DMV
Op 9-4-2020 om 20:55 zei DMV:

Deze zou ik nog steeds graag op de agenda zien...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka
21 uur geleden zei Saskia B:

Zo is er a.s. vrijdagmiddag een webinar over Lichaamsbeleving van onze Ervaringsprofessional Natasja Hannink!

Dankjewel voor de uitleg! Deze over lichaamsbeleving zou ik graag bij willen zijn! ❤️ 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blueeyes

@Rebekka herinnering voor de webminar! Begint om 16.00 uur dus hoop dat je dit op tijd leest :) 

Edit: ik lees nu dat je in het ziekenhuis ligt (vanochtend in elk geval) dus waarschijnlijk kun je het helemaal niet volgen :(

Als dat zo is maar je vindt het wel fijn te lezen wat ik eruit meeneem, pb me maar dan stuur ik je het :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka
1 uur geleden zei Blueeyes:

Als dat zo is maar je vindt het wel fijn te lezen wat ik eruit meeneem, pb me maar dan stuur ik je het :) 

Graag! Lief dat je aan me dacht/denkt! 😘😘

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n

Morgen (donderdag 30 april) om 16:00 is er een nieuwe webinar over omgaan met emoties! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blueeyes

lieve @Rebekka en anderen,

Morgen om 16 uur is er weer een webminar over bewegingsdrang!!

Zet een wekker zou ik zeggen, als je erbij wilt zijn :) 

Op de website staan nog meer interessante webminars dus ik zou even kijken! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Morgen, dus vrijdag? Thanks voor de tag weer! Nog steeds actueel 

Spoiler

Zelfs met de pijn/koorts enz.. 😔😓

en het zou zomaar kunnen dat ik dus morgen rond dat tijdstip weg ben.. 😬 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DMV